2RE_Racing Skrevet September 20, 2006 Share Skrevet September 20, 2006 Hei. Jeg har to Pioneer TS-W121SPL som jeg lurer på er noe slitne. Den ene forsterkeren jeg kjørte de med tok kvelden etter et år, og den neste jeg prøvde fungerte en god stund før den gikk i protect - modus. Hvordan skal jeg måle om bassene er i orden? Jeg har ikke råd til å kjøpe instrumenter for å måle Impedansen. Men har selfølgelig mulighet til å måle resistansen. Noen som vet hvor mange ohm resistansen i disse spolene er? Sånn ca? Da kan jeg få en viss pekepinn på hva som er galt.. Har vært inne hos bilstereospesialisten og de testet forsterkeren. Den er i orden. Jeg har også gått over alle koblinger og kabler i bilen. Håper på svar. Mvh Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 20, 2006 Share Skrevet September 20, 2006 Disse elementene har to spoler og de skal være på ca. 4 ohm hver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 20, 2006 Forfatter Share Skrevet September 20, 2006 Ja fire ohm impedans, men det har jeg ikke utstyr for å måle. Det har heller ikke skolen her.. Hvor mange ohm resistans skal de egentlig være på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 Sa ikke Mr.Stream 4 Ohms motstand på hver da? Slik jeg ser det har du to muligheter: 1. Dra innom til nærmeste verksted, f.eks en bensinstasjon med verksted. De bruker å ha slike instrument for å måle batterier etc. 2. Kjøp et multimeter på Biltema for 169,- Noe rundt der. Da kan du måle Ohm, volt og ampere, veksel -og likestrøm. Alt etter hva hjertet begjærer kort sagt. Good luck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 21, 2006 Forfatter Share Skrevet September 21, 2006 Det er stor forskjell mellom motstand i form av resistans, slik man har i motstander, og impedans, motstand som man finner i spoler. Impedansen er oppgitt på høyttalere. http://no.wikipedia.org/wiki/Impedans Resistans er ikke oppgitt på høyttalere. http://no.wikipedia.org/wiki/Resistans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå