Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på min e36 coupe, 92 med sentrallås, opplever jeg nå at dørlåsen spretter opp igjen etter jeg har låst. jeg låser den igjen, og alt er bra.

sjefen opplevde visst det samme probleme på den gamle e36en hans..

noen andre som har opplevd dette? evnt har en løsning/forklaring på problemet :)

Skrevet

Det kan og være at en av dørbryterene begynner å bli dårlige. Sjekk de og. Sitter inni bøylen som dørlåsen griper tak i.

Skrevet

Hatt samme problem på min. Der var det fjæren på tanklokket som ikke holdt lokket helt inntil. Dermed traff ikke låsepinnen inn i hullet i lokket, og sentrallåsen gikk opp igjen.

Skrevet
Det kan og være at en av dørbryterene begynner å bli dårlige. Sjekk de og. Sitter inni bøylen som dørlåsen griper tak i.

Siden tråstarter har en 92 mod sitter de ikke på bøylen men inni selve låsemekanismen et sted.

Skrevet

Siden tråstarter har en 92 mod sitter de ikke på bøylen men inni selve låsemekanismen et sted.

Skrevet

Hadde samme problemet på min. Jeg bare byttet om sentrallåsdriverne med passasjerdøren. Har da fortsatt samme problemet på passasjersiden, men det fungerer helt fint når jeg låser opp og igjen fra førerdøren.

Skal bytte driveren på førersiden for å fikse dette, men er ikke komt så langt enda :)

Skrevet

hadde samme problemet på min. fikk et tips av en kompis , om å ikke bry seg om det. får om noen dager var det vekk. tro det eller ei. men etter 1 uke ca så funket den igjen :P loolo

Skrevet

Jeg hadde akkurat dette problemet på min E36 -92.

Etter litt googling fant jeg grunnen. Det er en svakhet i bryteren som sitter i "karroseridelen" av låsemekanismen i fordørene. Jeg kjøpte ny ("striker plate") til førerdøren hos BMW(for ca. 350 kr.) og problemet var ordnet.

På min bil kunne jeg enkelt verifisere feilen ved at låsen alltid funka når jeg presset inn førerdøren slik at sensoren ble presset ekstra inn. Prøv dette i første omgang.

Skrevet

De sitter inni bøylen på min -92...

Skrevet

På min også så kommer og går dette problemet med jevne mellomrom. Er igrunn mest irriterende når eg skal låse opp bilen med fjernkontrollen, hvis eg ikke er rask da så låser den seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...