Gå til innhold

Nytt anlegg i bilen, hvordan justere forsterkere riktig?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått meg anlegg i kjerra (E34). Har brukt et Pioneer TS-E136C frontsett og MDS ferdigbygd kasse med 2x10 tommere. Forsterkere er JBL PX300.4 til frontsettet og en Soundstream-monoblokk til basserne. Har også fjernet dekselet til den originale skiposen for å få mest mulig bass i kupéen, som fungerer ganske bra. Problemet er egentlig frontsettet, synes det blir forferdelig "skrikete" / masete lyd når jeg spiller høyt. Har også svak dynamostøy i høyttalerne selv om jeg har brukt originalt jordingspunkt. Ble langt dette innlegget, men noen som har noen tips å gi meg? På forhånd takk :)

Kai-Peter 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer sine høyttalere skriker en del når de er nye. Spill dem inn på ikke så alt for høyt volum. Så skal du se at det blir mye bedre etter en stund.

Ang. dynamostøyen, så kan det være greit å bytte jordingspunktet hvis du har brukt det samme som batteriet er jordet på. Sett en bolt rett i dørken og puss vekk all lakk hvor bolten skal sitte.

Støyen kan også komme av for dårlig skjermet signalkabel. Prøve med en anne nsom du trekker på utsiden av bilen. Forsvinner støyen bytter du til en kabel av bedre kvalitet eller prøve å flytte den du allerede har liggende. Og husk at den skal ligge på motsatt side av strømkabelen. Strømmen ligger på høyre siden. Så da legger du den på førersiden eller under teppet i midtkonsollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet de originale stoffinnleggene som på en måte pakker inn høyttalerne, skal si lyden åpnet seg, gitt. Er demping på innerveggen også, så hva disse innleggene skal være godt for vet ikke jeg, med mindre man vil ha MYE diskant. Moralen er: FJERN dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...