Gå til innhold

Rødt BMW emblem?

Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan skaffe seg rødt "carbon" panser og bagajeluke emblem? :) Vet bimmian har det, men ChrZZ sa det var bare klistermerker man fikk derifra :?

Hvorfor i alle dager skal du ha et annet emblem på en BMW enn den originale rondellen ? ... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke er så lett å skaffe emblemet i rødt siden det tross alt er logoen og BMWs kjennemerke det er snakk om. De bestemte en gang at det skulle være blått og hvitt og ikke rødt og hvitt...

Blir litt som å bytte ut fargene på vimpelen i flaggstangen hvis det ikke passer til huset synes nå jeg da...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. EMW (Eisenacher Motoren Werk) som hadde det røde og hvite emblemet omtalt i innlegget over. Restene av den delen av BMW som ble liggende på den øst-tyske siden av Tyskland etter den annen verdenskrig kom til å hete EMW. De produserte imidlertid i en kort periode etter krigen enkelte av BMW´s førkrigsmodeller under BMW navnet, men allerede i 1952 ble navnet endret til EMW. I 1956 ble navnet igjen endret...til Wartburg og produksjonen av førkrigsmodellene ble avsluttet til fordel for produksjon av modeller fra DKW (Deutsche KübelWagen) som var modeller basert på VW (VolksWagen). BMW var altså først, men historien begynner egentlig med Rapp-Motorenwerke i 1913. I 1916 skiftet firmaet etter en fusjon med Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) navn til Bayerische Motoren Werke (BMW).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir bare helt imponert over alt du kan bmwE9!! Men kan du alt eller leter du det opp på f.eks wikipedia?

Takk for den... vedr. akkurat BMW´s elementære historie husker jeg det meste i hodet, men ellers er det viktig å kunne se div. relasjoner når man får ny kunnskap slik at man lettere husker det man har lært. Wikipedia er et fantastisk konsept, men nå kommer snart Citizendium som blir enda bedre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...