compact Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 finnes det automat kasse i m3 annet enn SMG kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Man får jo 6trinns manuell.. Men tror ikke du får autolat.. Må sikkert bestilles fra fabrikk da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet September 23, 2006 Forfatter Share Skrevet September 23, 2006 var ikke det at jeg ville ha automatkasse, men bare redselen for at det kunne være automat i en m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Ja tenk om det hadde skjedd!! Aiaiaiai!! Da hadde det ikke holdt til påske.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet September 23, 2006 Forfatter Share Skrevet September 23, 2006 etter min mening skal det ikke være automat i en sportsbil.reduserer jo mye av effekten.MEN det kunne jo vært mer komfort med automat,det skal jeg ikke nekte på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 etter min mening skal det ikke være automat i en sportsbil.reduserer jo mye av effekten.MEN det kunne jo vært mer komfort med automat,det skal jeg ikke nekte på. WORD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 SMGen kan vel settes i automatmodus? Ellers tror jeg også det ble levert automat i de amerikanske E36 M3ene (med 240ish gamp). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 De amerikanske utgavene finnes med automat ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 etter min mening skal det ikke være automat i en sportsbil.reduserer jo mye av effekten.MEN det kunne jo vært mer komfort med automat,det skal jeg ikke nekte på. Hmmm... Porsche 911 Carrera S (997) er utvilsomt en sportsbil. Den har 355 HK ved 6600 rpm og 400 Nm ved 4600 rpm enten den har Tiptronic (automatgear) eller ikke. 0-100 Km/t gjøres på 5,3 sekunder mot 4,8 sekunder uten Tiptronic... og topphastigheten er 293 Km/t med manuelt gear mot 285 Km/t med ditto Tiptronic. Om dette kan kalles en stor reduksjon av ytelsene mener jeg absolut kan diskuteres... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Om dette kan kalles en stor reduksjon av ytelsene mener jeg absolut kan diskuteres... Det er kanskje ikke så stort tap i ytels, men det har noe med kjøreopplevelsen å gjøre. Det er mye mer sporty og gøyere å kjøre en sportsbil med manuell kontra automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Det er kanskje ikke så stort tap i ytels, men det har noe med kjøreopplevelsen å gjøre. Det er mye mer sporty og gøyere å kjøre en sportsbil med manuell kontra automat. Det er jeg selvfølgelig helt enig i, men effektmessig var det i mitt eksempel ingen forskjell og ytelsesmessig var reduksjonen helt marginal. Moderne automatgear er veldig mye bedre enn hva de var bare for noen får år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 etter min mening skal det ikke være automat i en sportsbil.reduserer jo mye av effekten.MEN det kunne jo vært mer komfort med automat,det skal jeg ikke nekte på. Men heldigvis er det vel ikkje mange som kjøper M3 for å få komfort...då kjøper dei 7-serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Men heldigvis er det vel ikkje mange som kjøper M3 for å få komfort...då kjøper dei 7-serie Saken er at begrepene "sportsbil" og "komfort" er relative begreper. I USA har man en litt annen definisjon av disse begrepene... og dermed var det etterspørsel etter en E36 M3 med automatgear. Selv her i Europa er det etterhvert mange som tenker i mer eller mindre de samme baner... selv E46 320d var/er populær med automatgear tiltross for at drivstofforbruket blir relativt mye høyere (ca. 10%). Noe av poenget med å kjøre diesel bør etter min mening være å kjøre mest mulig økonomisk... alternativt kan man like gjerne kjøpe en tradisjonell BMW. Poenget er at slik tenker folk flest ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå