-Anders- Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Begynner å ule godt av en reim i motorn. Blir høyere ved rattutslag så regner med det har med servo å gjøre.. Er det en reim som driver alt på m52b25? EDIT: Løst!
aloebiz.net Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 En reim til Vannpumpe/Radiatorvifte, dynamo og Servopumpe ja... Så er det en reim til A/C pumpa hvis du har det
-Anders- Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 okey, takk! er denne reima vanskelig å bytte? er vel en del man må av med tenker jeg.
aloebiz.net Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 På min E39 med samme motor må man av med plastdekekselet på radiatoren og viskosevifta.. så tar man en skralle med torx bit og vrir på det ene strammhjulet.. ikkeno hokus pokus
Håvard ///M3 Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 trenger ikke ta av noe spesielt. eneste div beskyttelses deksler om du har
Kjetil Sømme Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Man må ofte av med plastdekselet bak radiatoren, løsne viskosekoblingen med vifta, av med plastdeksel på strammehjulet og deretter vippe av multi-rib reima. Hvis man kjenner slakk eller hører raslelyd i strammehjul eller løpehjul, skal disse også byttes. Det hjelper også veldig hvis du lager en tegning av hvordan reima går FØR du begynner å løsne reima. Ofte er det 2-3 varianter som er nesten mulige...
B.E.E. Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Ikke vet jeg hvordan dere skifter rem, men å skifte denne remmen er noe av det enkleste. En trenger verken å ta av deksler, løsne viskosekobling etc...bruk en skralle med en 10mm pipe på den bolten på stramme hjulet som er ment til å brukes. Press denne ned. Ta av remmen og før denne rundt radiatorviften. Montering av ny er "reversal of removal"
-Anders- Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 er ikke sikkert det er reima som må byttes.. har fundert litt.. Det er jo ikke skrikende vining men mere en rar form for lys during, så kan være noe reima drar rundt som kan være gåent. Noen ideer om hva det kan være som lagger denne lyden? Lyden blir kraftigere ved rattutslag
Kjetil Sømme Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Det kommer litt an på hva slags radiator, girkasse og vifter som er på bilen. Noen ganger er det kjappere å fjerne nevnte ting før man begynner å jobbe med reima. Personlig har jeg ofret så mye blod og hud at jeg demonterer når det er trangt hvis ikke det er mer kødd å måtte demontere alt rundt, enn det er å gjøre jobben med den aktuelle komponenten.
Kjetil Sømme Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 er ikke sikkert det er reima som må byttes.. har fundert litt.. Det er jo ikke skrikende vining men mere en rar form for lys during, så kan være noe reima drar rundt som kan være gåent. Noen ideer om hva det kan være som lagger denne lyden? Lyden blir kraftigere ved rattutslag Det kan godt være servopumpa. Sving innom garasjen etter 18 en gang, så kan jeg høre etter. Hadde det samme på 330'n, der var det en ulyd i 2 år før pumpa plutselig knakk akslingen sin i ferien i sommer.
aloebiz.net Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Kan dette være noe av det samme? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=23286
Kjetil Sømme Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 er ikke sikkert det er reima som må byttes.. har fundert litt.. Det er jo ikke skrikende vining men mere en rar form for lys during, så kan være noe reima drar rundt som kan være gåent. Noen ideer om hva det kan være som lagger denne lyden? Lyden blir kraftigere ved rattutslag Det kan godt være servopumpa. Sving innom garasjen etter 18 en gang, så kan jeg høre etter. Hadde det samme på 330'n, der var det en ulyd i 2 år før pumpa plutselig knakk akslingen sin i ferien i sommer.
-Anders- Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Kan dette være noe av det samme?http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=23286 hmm .. jeg vil ikke si at min lyd høres kvernaktig ut.. men vi alle har forskjellige ører og oppfatninger av ting så kan jo hende..
-Anders- Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 er ikke sikkert det er reima som må byttes.. har fundert litt.. Det er jo ikke skrikende vining men mere en rar form for lys during, så kan være noe reima drar rundt som kan være gåent. Noen ideer om hva det kan være som lagger denne lyden? Lyden blir kraftigere ved rattutslag Det kan godt være servopumpa. Sving innom garasjen etter 18 en gang, så kan jeg høre etter. Hadde det samme på 330'n, der var det en ulyd i 2 år før pumpa plutselig knakk akslingen sin i ferien i sommer. yes.. men kan det være lavt nivå i servovæske-beholderen? kan det ha noe med saken å gjøre maybe
Kjetil Sømme Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Da skal det være helt tomt, er det olje i slangen ned mot pumpa er det ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå