FTE Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Etter å ha vært på biltilsynet for 2. gang, ser det mørkt ut for buret mitt. På telefon krevde de funksjonable solskjermer og dok. på sveisene av buret. Da jeg kom for å godkjenne dette (og felg/dekk) ble jeg opplyst om at reglene for bur tilsier løps-lisens på bilen fra Norges Bilsportforbund. Skulle være en enkel sak, sier han fisken på BT. Så ringer jeg dit, og de sier da at biler som er reg. for vei, har de ingenting med. Så hva skjer med kommunikasjonen på partene her? Noen som har erfaringer med dette? Noen her som har lisens på F.eks Gatebil Racing-serien med gate reg. bil? Felgene er et kapittel for seg selv, de får jeg ikke godkjent på noen måte uten papirer Så da er det visning med original-hjul neste gang
Viko Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Lån deg noen andre 17" med papir og reis til BT å få godkjent 17", og monter dine egne på bilen igjen. Dat har du godkjent 17" i vognkort. Ka bur har du??
Viko Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Tatt fra eit anna forum: Dato: 07.09.2006 -Bur... Biltilsynet skal som sagt ha et møte med NBF i midten av september for å avklare endel rundt dette med biler som går på hvite skilt og brukes i motorsport. Biltilsynet liker ikke bur fordi man ikke kjører med hjelm og 4 punkt på vanlige veier, og fordi noen bur feks sperrer litt av døråpningene (med tanke på redning etter ulykke osv) Fikk beskjed om å ringe igjen etter ca 3 uker å sjekke hva de kommer frem til på møtet. Da jeg spurte om de ville ha det strengere var svaret nei, ikke nødvendigvis. De vill finne en løsning sammen med NBF på hvordan dette skulle behandles. Forstod det slik at man likte dårlig at grensen mellom løpsbil og gatebil viskes mer og mer ut. Som feks GateBil serien der bilene går på hvite skilt. Men det kunne alså gå ann at NBF godkjente buret og at det dermed slapp gjennom hos biltilsynet. Får bare håpe at de ikke får for mange "lure" ideer på det møtet... Ola A Undheim Seksjon: Kjøretøy - Sør-Rogaland distrikt Telefon: 51911262 mailto:ola.undheim@vegvesen.no Link: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=10055
FTE Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Ringte litt fram og tilbake nå istad, og han på BT kunne ikke skjønne hvorfor de var så vanskelige på NBF. Tok kontakt med NBF igjen. De sa da at de skulle ha et møte den 5 oktober om dette, bl.a sammen med han som kontrollerte min bil. Så han noterte mitt navn og reg.nr så skulle han ta det opp med karen fra BT. Så er det vel bare å vente å se da.... Viko: Har sveiset hel-bur. Har liten lyst til å skjære ut skiten også
stian329 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Følger spent med på dette jeg, skal ha halvbur inn i min M3 og velger å vente litt med søknaden til sfoor til det har blitt en avklaring med dette bur-greiene. Jeg skal jo prøve å godkjenne bilen min med bur, bøttestoler, 4-punktsseler, coil over's, og turbomotor på en gang
Tommy Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Følger spent med på dette jeg, skal ha halvbur inn i min M3 og velger å vente litt med søknaden til sfoor til det har blitt en avklaring med dette bur-greiene. Jeg skal jo prøve å godkjenne bilen min med bur, bøttestoler, 4-punktsseler, coil over's, og turbomotor på en gang 4 Punkt seler, får du godkjent, så lenge de er E merket, og har "vanlig" belte lås. OMP har noen som er/har dette
stian329 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 4 Punkt seler, får du godkjent, så lenge de er E merket, og har "vanlig" belte lås. OMP har noen som er/har dette Det har jeg fått med meg
ALPINA-B6 3.5 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Etter å ha vært på biltilsynet for 2. gang, ser det mørkt ut for buret mitt. På telefon krevde de funksjonable solskjermer og dok. på sveisene av buret. Da jeg kom for å godkjenne dette (og felg/dekk) ble jeg opplyst om at reglene for bur tilsier løps-lisens på bilen fra Norges Bilsportforbund. Skulle være en enkel sak, sier han fisken på BT. Så ringer jeg dit, og de sier da at biler som er reg. for vei, har de ingenting med. Så hva skjer med kommunikasjonen på partene her? Noen som har erfaringer med dette? Noen her som har lisens på F.eks Gatebil Racing-serien med gate reg. bil? Felgene er et kapittel for seg selv, de får jeg ikke godkjent på noen måte uten papirer Så da er det visning med original-hjul neste gang Siden du bor på jessheim. så regner jeg med at du bruker jheim trafikkstasjon som det så fint heter.. Det går jo for å være en av BT som det er vanskligst å få ting godkjent på.. Dette er noe andre BT sier oxo. Ikke bare privatpersoner..Dette har jeg selv opplevd flere ganger.. Vil ikke nevne navn,men de kan væra veldig "TRASSIGE"..... Jeg reiste den gangen på konsvinger BT.. Ting vart godkjent m en gang,no problemo.. Veit ikke om det går ann å bruke "andre" BT lengere.?. Dok. på sveisen? Spør de hva slags dok? Lurer jeg litt på? Uansett, lykke til videre MVH
Lærlingen Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 En mulighet er å reise til Tyskland å få det Tüv-godkjent der. Da må de godkjenne buret i Norge hos BT.
[space] Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Bilen til bilbergeren her inne er jo godkjent med helbur med bjelker som til og med dekker døråpningene. Du kan jo høre med ham. (Selv om jeg tror den bilen var ferdig godkjent når han kjøpte den.)
FTE Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Var på Jessheim første gangen, nå siste gangen var jeg på Risløkka. Kan ikke si det var enklere der, de var faktisk strengere. Har OMP belter selv, og til det sa de at de kunne sitte så lenge jeg hadde trepunkt montert. Når det gjelder sveisen, skulle de se over og ta bilder av sveisepunktene som tilleggsdok. Ikke spør meg hvorfor.
Tommy Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Har hørt at de er ganske greie å ha med å gjøre i drammen (de har vel også en slik "spesial" avdeling der nede)
stian329 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 En mulighet er å reise til Tyskland å få det Tüv-godkjent der. Da må de godkjenne buret i Norge hos BT. BT må ikke godkjenne noe som helst.
seid Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Drar frem en gammel tråd her. Fikk vi noen gang noe svar på bur reglene?
Rogern Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Jeg lurer fortsatt på dette. Må vell skruve det fast og skruve det ut til hver eu kontroll sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå