Anderslien Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Sentrallåsen fungerer ikke på min høyre bakdør. Fungerer utmerket på alle de andre dørene. Jeg tok i dag av dørpanelet og drev å så litt inni der, men jeg finner ikke en gang sentrallås motoren. Hvor ligger den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 godt gjemt innerst i døra... sitter fast på låsemekanismen... altså så langt bak på døra som det er mulig å få den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 27, 2006 Forfatter Share Skrevet September 27, 2006 godt gjemt innerst i døra... sitter fast på låsemekanismen... altså så langt bak på døra som det er mulig å få den... Fant den. Har nå målt spenningen i ledningene. Det er tre ledninger der. Jeg målte alle, og jeg fikk utslag på to av dem når jeg låste dørene, og når jeg låste opp dørene. Men den svarte ledningen, fikk jeg kun utslag når jeg låste opp dørene og ikke når jeg låste de. Så kan hende det er den ledningen som er synderen til at døra ikke låser seg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 det virker sånn... sliter med sentrallås selv, så skal gjøre samme diagnose en dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 godt gjemt innerst i døra... sitter fast på låsemekanismen... altså så langt bak på døra som det er mulig å få den... Fant den. Har nå målt spenningen i ledningene. Det er tre ledninger der. Jeg målte alle, og jeg fikk utslag på to av dem når jeg låste dørene, og når jeg låste opp dørene. Men den svarte ledningen, fikk jeg kun utslag når jeg låste opp dørene og ikke når jeg låste de. Så kan hende det er den ledningen som er synderen til at døra ikke låser seg da? Men da ville den gjerne låst opp? Hm..men uansett! Jeg holder på med dette selv på en e36 sedan. Har sjekket strøm til låsekassen og kjøpt ny motor til sentrallås. Noen som kan svare på hvordan man monterer denne på låsekasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 29, 2006 Forfatter Share Skrevet September 29, 2006 godt gjemt innerst i døra... sitter fast på låsemekanismen... altså så langt bak på døra som det er mulig å få den... Fant den. Har nå målt spenningen i ledningene. Det er tre ledninger der. Jeg målte alle, og jeg fikk utslag på to av dem når jeg låste dørene, og når jeg låste opp dørene. Men den svarte ledningen, fikk jeg kun utslag når jeg låste opp dørene og ikke når jeg låste de. Så kan hende det er den ledningen som er synderen til at døra ikke låser seg da? Men da ville den gjerne låst opp? Hm..men uansett! Jeg holder på med dette selv på en e36 sedan. Har sjekket strøm til låsekassen og kjøpt ny motor til sentrallås. Noen som kan svare på hvordan man monterer denne på låsekasse? Ja, teoretisk skulle den gjort det. Så er noe rart her. Jeg skal gå over med sånn greie som piper hvis det er kontakt der, så får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 30, 2006 Forfatter Share Skrevet September 30, 2006 Nå har jeg gått gjennom ledningene som går inni døra. Det kommer strøm i alle, så det er ingen brudd eller noe. Hva annet kan det være? Kan det være motoren som har gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 5, 2006 Forfatter Share Skrevet November 5, 2006 Det er ikke noe relè eller noe jeg kan bytte så kanskje det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 28, 2006 Forfatter Share Skrevet November 28, 2006 Nå fungerer ikke sentrallåsen på noen av bakdørene. Plutselig i dag skjedde det. Hva er dette for noe tull? Uff, er så lei. Noen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2006 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 fant du det ut?? er jo 100.000 tuesen løste tråder i dette forumet TRENGER RYDDING Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 buump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 høyre bak ryker som regel først,av en merkelig grunn har skiftet sentrallås motor på e39,h og v bak,bare å ta av dørtrekk,skru løs låsemekanismen og lirke av stangen til dørknoppen,pirkete jobb som krever tålmodighet og helst tynne fingre,låsemotor sitter godt og trangt men er enkel å bytte når du har bannet og blødd litt på fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå