Der Barockengel Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 [ Bilde ] deilig med nye deler [ Bilde ] Jeg ble sittende å se på bildene av Dralles nye deler, og etter 15 minutter så jeg slik ut:
Mjørgen Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Åiåi! Her var D mye gromdelet dette liker jeg! Blir helt konge med nytt stål så slipper du og lappe så mye
Dralle Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Ja, huff... Rust er no dritt Har ikke sett utvikling av rust på den i mitt eie med unntak av høyre hjulbue. Det har "slått igjennom" den gamle klattingen så den må nok erstattes med ny plåt.///P Det var vel ikke spesielt overraskende at det har blitt verre akkurat der nei.... Marius har fått mange bilder som viser hvordan bilen var når jeg hadde den, så han har ikke kjøpt bilen helt usett Det som er åpenbart, synlig og tilgjengelig uten demontering og rengjøring osv har han fått bilder av Jaja, sålenge det ikke ser slik ut.. Skrekkbilde 1 Skrekkbilde 2 I tilfelle skal jeg spise den gamle innerskjermen min som jeg flekker av snart... ...eller... kanskje jeg heller burde sende den nordover da dette blir veldig bra Takk, satser på det Jeg ble sittende å se på bildene av Dralles nye deler, og etter 15 minutter så jeg slik ut: Bilde Åiåi! Her var D mye gromdelet dette liker jeg! Blir helt konge med nytt stål så slipper du og lappe så mye Dette blir mye bedre! Blir deilig å skjære bort lappverket! Gleder meg!
H_Vatn Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 var morro og stikke innom en tur i gårkveld:) morro og se litt:) er bare og si fra når jeg kan komme og hente den motoren foresten;) trenger og bli brukt litt snart
Dralle Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Skrevet Mars 12, 2013 var morro og stikke innom en tur i gårkveld:) morro og se litt:) er bare og si fra når jeg kan komme og hente den motoren foresten;) trenger og bli brukt litt snart Er vel egentlig ikke så mye å vise fram det gamle vraket mitt, men takk for besøket ja! Alltid hyggelig å treffe likesinna og prate litt skjit Motoren får stå! - er i tvil om du kjører hardt nok til at du får kjøre den inn den har vell rusta fast før bilen blir lakkert hehe Den gikk vertfall rundt i fjor engang
Eksos Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?p=2726013#p2726013
Dralle Skrevet April 23, 2013 Forfatter Skrevet April 23, 2013 Hoi! ...dags for en liten mini-update Har kun fått tid til en par superkorte økter siden sist Måtte jo bare late som jeg har fått festa den nye innerskjermen for en liten stund Blomvik her på forumet var snill og lot meg overta denne gamle støpejernsklumpen for en billig penge Den jeg hadde fra før var sprekker i (gjennomgående). Denne har påbegynte sprekker, men satser på den kan gjøre jobben en stund. En mindre ting å tenke på Når lillejenta sover handler pappa på e-bay... En haug med Mirka Abranet slipepapir! Et produkt jeg kan anbefale på det varmeste til dere som sliper sparkel og grunning selv. Sammen med Mirka sine superbe slipefjøler og støvavsug er det helt konge. Foringene til stabstaget foran fikk jeg ikke når jeg prøvde å bestillte fra Koed. E-bay var redningen nok en gang. Nå har jeg til og med to sett. Ett i 24mm og ett i 25mm. Stabstaget som jeg fikk sandblåst og har mala er 24mm, orginalt levert til bilen (preface). 25mm er om man har "sport"-staget til preface. Alle facelift 9/82---> fikk derimot 27mm stabstag foran. Jeg hadde et slikt liggende og hadde tenkt å bruke det, men mulig jeg har klart å kaste det sammen med delebilen ved en feiltakelse Skulle helst hatt 27mm, men må da jeg borre opp de 25mm foringene for de i 27 er utgått.. jeje...Åss fer schjå ka so skjer ettekvart...
Dralle Skrevet April 17, 2014 Forfatter Skrevet April 17, 2014 Her er nærmer det seg snart ett år siden siste oppdatering ser jeg... Etter å ha fjerna den gamle innerskjermen og vangen dukka det opp mer rust... ingen bombe det... Torpedovegg: "Rammestuss": her var det så grovt rusta at jeg måtte bytte ut litt (beklager elendig kvalitet på bildene) Hartge-dekor, som muligens skal benyttes ...sammen med oppsprøyta fargeprøve (brasilbraun metallic). Skal nevnes at det er lite trolig jeg ender opp med den fargen på bilen... Kjøpt inn ny el.antenne Paulus, ///MoePower, Andy520iA og 1 annen reagerte på dette 4
Dralle Skrevet April 18, 2014 Forfatter Skrevet April 18, 2014 Pent!! Takk ...pent nok til gamle bilen Det blir jo dette!.. Jau, med tid og stunder så kan det hende det blir bil igjen Siden jeg ikke orka å legge inn flere bilder i går, får jeg oppdaterte med siste nytt nå Før jeg kan stable på plass de nye delene i fronten så må det pyntes litt på fremste del av innerskjermen, der frontplata skal festes, samt fremste del av "skjermfestekanten". brun pest... Verkstedet som tok på seg å sveisa rusta på bilen for en del år tilbake gjorde bare ugang... De har bare lagt en plate på undersida og kladda igjen rusthullet på oversiden... ...vekk med rusta og inn med nytt stål... resultat: Knekte/banka til en liten bit og sveisa inn helt fremst på skjermfestekanten Litt nytt stål nederst på hjulkassa: Litt "tynnslitt" stål i et parti på vangen, så la inn ei bot der: Sveisa tett, slipt til og sandblåst Sandblåst over alle sveiser og litt rundtom der det var litt rust, samt vaska med metallrens På med sveiseprimer og epoxy ///MoePower og norbakken reagerte på dette 2
Eksos Skrevet April 19, 2014 Skrevet April 19, 2014 Ser strøkent ut! Blir ekstremt bra den her Jeg blir vell den første til å spørre, men hva blir neste prosjekt etter dette?
Dralle Skrevet April 19, 2014 Forfatter Skrevet April 19, 2014 Ser strøkent ut! Blir ekstremt bra den her Jeg blir vell den første til å spørre, men hva blir neste prosjekt etter dette? En enda eldre og mer rusta bil, hva ellers?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå