Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slenger ut noen kjedelige bilder av det jeg driver med. Har sandblåst, syregrunna og kitta på dørene. Batteriholderen fikk seg en overhaling... litt slikt tjafs....

DSC_0029.jpg

DSC_0022-1.jpg

DSC_0030.jpg

DSC_0028-1.jpg

DSC_0031.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

Skrevet

blir fort mye jobb og lett å gå litt lei til tider ved oppussing, men her går d forrover ser jeg!

ser ut til at d blir en strøken 745i og dem er d langt imellom. gleder meg til å se ferdig bil!

• 3 weeks later...
Skrevet

Er mest lei av å vente på at bilen skal bli lakka jeg :shock: Er sugen på å begynne å montere litt :P Det blir kos.

Har fått en lovnad om at råkarosseriet skal være rustsveisa på onsdag, så blir det eventuelt lakking av kun det i første omgang til helga.

Ellers så har jeg kjøpt nye skjermer, ny støtfanger og litt ny kromm rundt vindu og slikt. Så fikk jeg tak i høyre bakdør som jeg mangla med RV_tuning - takk til han for det :wink:

Skrevet

Blir iallefall bra å se det ferdige produktet rulle ute på øyenne her :) Planer om å bruke bilen litt, eller blir det søndagsbil?

Skrevet

Nei. Når den er ferdig skal den vakuumeres og stå i glasmontèr :lol:

neida... blir å bruke den mest mulig. Men tror jeg vil skåne den for vinterkjøring :wink:

• 2 months later...
Skrevet

En liten oppdatering her nå... unødvendig egentlig, for bilen står mest sansynligvis akurat slik den har stått siste halve året hos tidligere nevnte firma. Begynner å bli skikkelig fortvila nå......... ](*,) betalt for jobben (de ikke har gjort) har jeg også...

Har ikke tall på hvor mange lovnader jeg har fått på at den skal bli ferdig rustsveisa, men det har altså omtrent skjedd null og niks :evil:

litt bilder:

xsmvzegixfa1coo9zttj.jpg

vbwgqdccfw6ttq8xoikn.jpg

x6vjaq9g7v326bvj0yrv.jpg

zux2flkg0vykmxss7oum.jpg

e754toqxyy0wm2s8kj7r.jpg

fp5xbbbmxijpwm4juouk.jpg

Skrevet
En liten oppdatering her nå... unødvendig egentlig, for bilen står mest sansynligvis akurat slik den har stått siste halve året hos tidligere nevnte firma. Begynner å bli skikkelig fortvila nå......... ](*,) betalt for jobben (de ikke har gjort) har jeg også...

Kanskje ikke unødvendig, for det er en fin advarsel til andre som vurderer å forskuddsbetale for arbeid som skal utføres. :( Uten at det å være til advarsel for andre ikke hjelper deg i din situasjon noe som helst...

Har du sjekket firmaets regnskapstall i Brønnøysundsregisteret, slik at du vet om du kan kreve utleggene dine refundert, uten at firmaet slår seg selv konkurs?

Skrevet

Ja det får fungere som en advarsel! Egentlig var ikke planen å forskuddsbetale heller, men siden det kom en regning i posten med betalingsfrist, og jeg trodde det ble jobba med bilen, så betalte jeg den. Så slik ble det....

Har ikke sjekka opp firmaet nei, men tror ikke de er i ferd med å gå konkurs heller. Så snart det blir en fineværsdag nå så får jeg bare hente ut bilen. Fikk snakket med en som jobba der på telefon i dag og det hadde ikke blitt gjort noe med bilen enda.... :x Jeg som håpte på å kunne bruke sommerferien til montering :roll:

Ble sent i verkstedet i dag, men mest jobbing på andre biler, men knipsa noen bilder :P

nye framskjermer og støtfanger (orginale), samt ny krom og pakninger rundt ruter foran og bak:

cxjc4b6393djhb4jrz5g.jpg

frontparti og batteriholder som jeg har sandblåst, grunna og lakka:

xzrxv6j7ujyw7a6go0wk.jpg

holder på å gjør klar bakfanger:

i3f27v0knc4k8dtiq0nx.jpg

dørene begynner å bli klare

uv5wcmhj3ncbz6r8s5ty.jpg

jeje...

Skrevet

Huff og huff....

evvjjid2cwc1lmmhj1ik.jpg

døra slo seg en del.... :?

a9y5rbfqimh62pe6m99k.jpg

fikk retta den noenlunde ut igjen, sandblåste på begge sider og limte resten med epoxy-stållim. Om ikke denne døra blir helt 100% til tross for iherdig forsøk på reperasjon, så kjøper jeg ny dør fra bmw, for nå er jeg drittlei dører!

w8qh1tke2mli30uln6h0.jpg

DSC_0079-2.jpg

otvug1crw8auc3dsc5wr.jpg

DSC_0083-1.jpg

DSC_0086-1.jpg

DSC_0096.jpg

bakfanger klar. Greit resultat. Denne blir lakket i bilens farge.

DSC_0087-1.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0091-1.jpg

Skrevet

Får håpe de på verkstede får ut fingern snart da, de blir ikke roligere til dem når høsten kommer.

Har begynt og borre hul i innerskjermen bak intercoleren jeg, må vell lage noen deksler som fungerer som luftstyring og.

Hvordan toppakning blir de på motoren din?

Skrevet

Blir standard-pakning beregnet til 1. generasjons m30b35 - 93,4 mm borr på den, brukt på e12 535i, 635csi og 735i opptil '82 eller noe)

borre hull bak intercooler? i hjulhuset? Tror jeg så en link en gang på en som gjorde det på en 745. Er ikke helt sikker på om jeg vet hva du mener, men vil ikke det være fare for at det kommer litt skit og slikt andre veien da:?: 8-[

Skrevet

Må ha sett dette en plass jeg å, så de finnes sikkert på et eller anet forum..

De fleste nye turbo biler med kjøleren i siden har lufteriller i plast innerskjermen så de vill jeg tro går bra, mulig jeg monterer netting eller noe der.

Hva er fordelen med første gen pakkning?

Tenkte å prøve denne pakaningen

http://www.bmpdesign.com/product-exec/p ... h_model/26

Får vell være prøvekanin jeg da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...