Pedi Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Nei. Prioriterte influensa i stedet Ahh, join the club... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Jeg sa vel at jeg ikke skulle kjøre update før jeg var helt ferdig der jeg holder på nå, men blir litt vèl bildetungt hvis jeg skal legge ut alt på en gang, så får porsjonere det litt ut heller... Dårlig område fremst i innerskjerm: måtte vekk med litt til gitt... lappe lappe Hadde først tenkt å bare sandblåse rundt hullet der, men så konkluderte jeg plutselig med at det ikke er orginalt.... Sandblåsing avslører alltid litt porer fra motorommet litt etch primer på inntil videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Så deilig å se at noen gjør det sånn som det skal gjøres!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Ja, dette ser virkelig bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet November 26, 2012 Forfatter Share Skrevet November 26, 2012 Så deilig å se at noen gjør det sånn som det skal gjøres!!! Ja, dette ser virkelig bra ut! Takk skal dere ha! Slikt varmer ...men det skal sies at jeg helst skulle ha bytta hele hjulhuset, samt frontplata som jeg holder på å fikser på nå (bilder kommer).... Jeg har komt til at de 10 lappene det ville kostet meg i deler, trenger jeg til andre ting som må i hus når bilen skal monteres osv. Man får lappe så godt man kan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Så deilig å se at noen gjør det sånn som det skal gjøres!!! Ja, dette ser virkelig bra ut! Takk skal dere ha! Slikt varmer ...men det skal sies at jeg helst skulle ha bytta hele hjulhuset, samt frontplata som jeg holder på å fikser på nå (bilder kommer).... Jeg har komt til at de 10 lappene det ville kostet meg i deler, trenger jeg til andre ting som må i hus når bilen skal monteres osv. Man får lappe så godt man kan Ja, når man "lapper" på den måten du gjør, så er det ikke så forbanna farlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Godt å sjå gamle biler blir som nye! Å ekstra godt å sjå når det blir gjort så skikkelig som her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2012 Ja, når man "lapper" på den måten du gjør, så er det ikke så forbanna farlig!!! Takker igjen Sander! Jeg lever i den tro at alle med litt sveisekunnskap kan få til slikt, hvis de bare vil. Det er bare snakk om å være nøyaktig med forarbeidet, og ikke minst, ha tålmodighet! Er det som er hovedutfordringen etter mitt skjønn. Er på ingen måte ekspert/utlært jeg heller da... får som regel følelsen "dette kunne vært gjort enda bedre" når jeg er ferdig med noe Godt er det da at man ser framgang i forhold til det første man gjorde på bilen. ...hmm... skal man ta runda rundt bilen på nytt kanskje? Godt å sjå gamle biler blir som nye! Å ekstra godt å sjå når det blir gjort så skikkelig som her At du med dine skills liker arbeidet mitt er jo bra å vite Får ta en liten "photo-story" når man først er innpå her. Frontplata har blitt bytta en gang før og var punkta med MIG-sveis. Har nok ikke blitt brukt sveiseprimer mellom platelaga + dårlig etterbehandling = rustspreng osv... "huset" til intercooler`n. ... Ja, jeg skal bruke den orginal coolern, hehe rekonstruksjon av frontplate"vingen" Ruuust! plateproduskjon: kutter gjennom gammel og ny plate samtidig. Da blir biten jeg skal sette inn tilnærma lik den som jeg skjærer bort: sveisa på ny plate/nedre del ny øvre del i produksjon: på plass: Viktig å se til at ting passer etterhvert som man jobber Ja... sånn er stoda pdd. Har ikke fått sveisa tett og tatt finpussen som dere ser... Bilder kommer nok av det og. Blir same procedure i andre enden av frontplata også. Ble mye bilder av liten fremgang, men poenget var å vise ganske stegvis hvordan jeg jobber, så håper jeg noen finner det litt interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Dette er jo utmerket. Liker at du er detaljert , veldig kjekt for mange å lære seg på, jeg må innrømme at jeg tok mange tips fra tråden din når jeg lærte meg og sveise, og det gjør jeg enda, jeg gleder meg til å se denne ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Så bra Er jo nettopp det som er bra med den store verdsveven. Jeg og har plukka opp mye tips rundtom på ymse bilprosjektråder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Du er flink! Meget imponert over håndarbeidet! Har gledet meg til oppdatering en stund. Og når jeg ser alt arbeidet du har gjort på karosseriet, pluss resterende, må jeg si at jeg er absolutt forskrekket over det firmaet som tok rustsveisingen. Herre. Bare sprøytet tyggis over alle skavankene, og klarte ikke det riktig en gang. Selv har jeg levert bilen inn 3 ganger selv(rep.jobber). 2 av gangene ble dårlig resultat/prosedyre, men godt betalt skal de ha! Nei, vi får bare fortsette å gjøre det skikkelig selv! Nye deler er herlig, hobbymekk holder vi oss for god for. Gjør meg kvalm. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Takker Thundercunt! (epic nick btw ) Kjekt du gleder deg over update, blir jo ikke så ofte akkurat Det var ordntlig fadese den historia med verkstedet ja! Gikk bort masse tid og tapte jo litt kroner og, men alt i alt var det kanskje til det beste at de ikke fullførte jobben.... det hadde nok ikke blitt så veldig bra resultat... Verkstedet der er nå konk/nedlagt... Selvgjort er velgjort er det noe som heter ...i det minste har man ikke noen andre enn seg selv å skylde på hvis det går skeis da Kjipt når man betaler for noe og resultatet ikke blir som forventa/avtalt ja. Jeg jobber jo selv som billakkerer, og vet at det koster å sette bort arbeid - da skal det selvfølgelig bli orden også! ...Samtidig er det nok av de som har for høye forventninger til hva de får for kronene... Det gjaldt nok meg også før jeg begynte å jobbe med dette selv De aller fleste har ikke mulighet eller er villige til å betale det det koster for å få ting 100% alltid. Ikke så rart med timeprisene som er på lakk og karosseriarbeid her i landet... Det skal selvfølgelig ikke bety at et verksted går hen å gjør en jobb "halvveis" uten å gjøre kunden oppmerksom på det, bare for å få inn kronene vedkommende er villig til å betale. Det kan tenkes at det forekommer en del slikt vertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Dralle, Dralle, Dralle..... Hver update er en fryd... Du og jeg tenker mye i samme baner når det gjelder rep/sveis av kaross ser jeg, så derfor kan jeg jo ikke annet enn å like dette Nytter ikke å si mer, for dette er helt topp. Tommel opp for deg, hilsen Pedi'en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Retrotreff hos Ludvig når E23'n hans står "ferdig"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2012 Dralle, Dralle, Dralle.....Hver update er en fryd... Du og jeg tenker mye i samme baner når det gjelder rep/sveis av kaross ser jeg, så derfor kan jeg jo ikke annet enn å like dette Nytter ikke å si mer, for dette er helt topp. Tommel opp for deg, hilsen Pedi'en... Hyggelig hyggelig! Går jeg klar Pedi`s kvalitetskontroll må jeg si meg fornøyd! Forhåpentligvis klarer jeg å nærme meg Pedi-standard videre, når jeg skal montere osv. Retrotreff hos Ludvig når E23'n hans står "ferdig"! Innen den tid har du sikkert kone og 7 barn som du ikke får stikke av fra Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå