Dralle Skrevet November 4, 2006 Forfatter Skrevet November 4, 2006 her: edit: den linken der funka visst ikkje... søk etter "m30 rocker arm lock" i www.ebay.com
Dralle Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 Da har jeg skaffet meg ny kam fra Schrick. 284/280 - altså en asymetrisk kam... blir spanande å sjå korleis det slår ut...
rolfi Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Da har jeg skaffet meg ny kam fra Schrick.284/280 - altså en asymetrisk kam... blir spanande å sjå korleis det slår ut... Hva er forskjellen på en symmetrisk og en asymmertrisk kam? Hva er den "vanligste" typen trimkam?
Dralle Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 Hva er forskjellen på en symmetrisk og en asymmertrisk kam?Hva er den "vanligste" typen trimkam? En asymetrisk kam har forskjellig profil på eksos og insprøytn.siden. En symetrisk kam har lik profil på begge sider... Symetrisk er nok mest vanlig vil jeg tro?
Dralle Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 Jippi! Da kom BBS-spolerne fra Tyskland. Helt ubrukte - t.o.m med orginal monteringsanvisning. 3 stk bretta BBS-spoilere (og en nysgjerrig katt)
rolfi Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Hva er forskjellen på en symmetrisk og en asymmertrisk kam?Hva er den "vanligste" typen trimkam? En asymetrisk kam har forskjellig profil på eksos og insprøytn.siden. En symetrisk kam har lik profil på begge sider... Symetrisk er nok mest vanlig vil jeg tro? Hvilke fordeler gir en usymmetrisk kam, i forhold til en symmetrisk? Nå blir det interessant å se bilen med BBS-fanger Kunne du scanna monteringsanvisningen? Hadde vært morsomt å sett
Dralle Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 Hvilke fordeler gir en usymmetrisk kam, i forhold til en symmetrisk? Nå blir det interessant å se bilen med BBS-fanger Kunne du scanna monteringsanvisningen? Hadde vært morsomt å sett Spør du meg så spør jeg deg! Jeg er faktisk ikke sikker... Er forresten ikke sikkert jeg ender opp med den kammen likevel... Kan nok scanne den ja, rosa og fin som den er!
rolfi Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Fant noe her: The other common type of asymmetric cam is used with a normal valvetrain. The difference between the opening side and the closing side of the lobe is not apparent to the eye, but can be picked up by plotting the cam lobe. The most common practice is to use maximum acceptable velocity on the opening side, possibly with a shallow ramp, and use less velocity on the closing side with a higher, longer ramp. The theory is the valvetrain will operate at higher RPM without false motion (float) and more power will be produced over a broader range. Herfra: http://erson-cams.com/html/ersoncamsense.html
Rovderacing Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 kor du fekk tak i nytt varmeregister? er det mulig å ringe deg på et nummer? har et par tekniske spørsmål
Dralle Skrevet November 9, 2006 Forfatter Skrevet November 9, 2006 Her er monteringsanvisningen du ville se "Rolfi":
Dralle Skrevet November 9, 2006 Forfatter Skrevet November 9, 2006 kor du fekk tak i nytt varmeregister? er det mulig å ringe deg på et nummer? har et par tekniske spørsmål du har pm
Lien Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Spørsmålet er: Hvordan få en bretta BBS fanger rett igjen?
Stonescream Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Plankebiter og tvinger og kanskje bittelitt varme. Varme for å myke de opp litt og plankebitene for å rette ut sammen med tvingene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå