Gå til innhold

Motor tatt kvelden....:(


bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

Etter en uheldig hendelse med vannpumpe,vifta ikke startet har motoren tatt kvelden. Det renner frostvæske i både olje og på utsiden så den motoren har blitt pensjonert. 92 mod 520 24v

Har nå en 530 motor på hånden som kan være aktuelt å sette inn.

Lurer på hvor mye MER jeg må bytte ved skifte av motor(bremser,drivverk,osv)

Noen som vet dette? Hvor jeg evt kan finne det?

Er det lurere med en 525 24v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prata med Biltilsynet om nettopp dette, skifte fra M50B20 til M50B25. "Sånn uten å tenke meg for grundig om" sa han, så måtte dokumentere at understell, bremser og eksos var det samme, eller at det ble ombygd. Er bilen førstegangsregistrert i Norge slik at den har vært hær mer enn 10 år slipper du hk-avgift.

Du kan jo ta en tur innom dem og høre. Så lenge du har papirene i orden så er de greie å ha med å gjøre. Det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilerte skiver på 525. 520 har både uventilerte og ventilerte avhengig av modell. Eksosen er forskjellig fra manifold og bakover.

Luftmengdemåleren må byttes for å få motoren til å snurre. Ledningsnett og styreboks MÅ vist ikke byttes for å få den til å snurre, men det anbefales. Dette er ikke ting jeg kan si med sikkerhet, bare input fra forskjellige forum når jeg undersøkte rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...