Gå til innhold

S38 i E30 - Hva passer? - Mål på motorfester?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Et aldri så lite prosjekt på forumet er i gjære..

Vi er derfor et par som lurer veldig på hva fra en E34 M5 som "passer" over på en E30. I hovedsak er det selvfølgelig snakk om motor (S38) og girkasse, men er det på noe fornuftig vis mulig å bruke bremser og andre deler fra en E34 M5? Sporvidden er bare 8 cm forskjellig..

Lurer også på om noen har enten E30-motorfester for S38 til låns i noen dager, eller komplette mål på slike?

Andre her inne som har gjort dette før? Noen vesentlige erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett motoren i bilen å lag motorfester deretter. Da får du de akurat slik du vil ha de.Mye lettere de. Blir jo mange mål dette da du må ha vinkelen på festene å all ting. Feste på høyre side er litt vanskelig å lage for grenrøret kommer så langt ned. Men de går. Har gjort alt dette på min egen bil. Så bare spør vist du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk 2000,- per feste såvidt jeg kunne se på sidene til Koed, men er mulig det er begge to? De er uansett bare "hjemmesveisa", så det bør jo ikke være så vanskelig å få til.

Jørg1e28, Hadde vært ønskelig å ha de klar på forhånd, siden vi ikke kan sveise det selv og det ikke skal gjøres på samme sted som bil/motor står. Ellers, hvordan er det med S38B36 i E30.. går greit eller? Er den så fortung at det er ille å kjøre litt hardt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Skal se om jeg kan få tatt noen mål jeg. Min er ikke kjørbar enda så jeg vet faktisk ikke vordan det går men regner med det funker greit:-) Jeg har hatt e21 med m30b35(bilde) å e30 med m106b34(3,5 med turbo ca 450hk) di motorene veier noe d samme tenker jeg. Å begge di bilene funket utmerket å kjøre hardt med. Brukte begge disse bilene på bane mye å jeg syns di fungerte utmerket både vist du vil ha gode runde tider å vist du vil kjøre sidelengs. Noe jeg foretrekker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må korte inn spakstellet ca 5cm tror jeg. Det komer jo an på vilken girkasse du skal bruke.Jeg bruker kasse fra 728 å den er noe kortere enn feks m5 kassen, jeg bruker 520 e28 giroverføringer di passer midt i hullet uten midifikasjon faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...