Gunnar Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Et aldri så lite prosjekt på forumet er i gjære.. Vi er derfor et par som lurer veldig på hva fra en E34 M5 som "passer" over på en E30. I hovedsak er det selvfølgelig snakk om motor (S38) og girkasse, men er det på noe fornuftig vis mulig å bruke bremser og andre deler fra en E34 M5? Sporvidden er bare 8 cm forskjellig.. Lurer også på om noen har enten E30-motorfester for S38 til låns i noen dager, eller komplette mål på slike? Andre her inne som har gjort dette før? Noen vesentlige erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Viste jeg hadde sett det før: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=366 Om du ikke vil kjøpe, eller vil lage dine egne fester å løsninger er sikker PPF behjelplige med å sende deg bilder og mål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Vi hadde tenkt å få laget disse selv. Tror du virkelig PPF vil sende ut mål når de ikke får solgt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Koed har vel noen Alpina fester som skal passe... er det ikke enklere å kjøpe ferdige motorfester?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Koster jo 2000kr for ett par plater som kan lages på jobben. Trenger bare mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Sett motoren i bilen å lag motorfester deretter. Da får du de akurat slik du vil ha de.Mye lettere de. Blir jo mange mål dette da du må ha vinkelen på festene å all ting. Feste på høyre side er litt vanskelig å lage for grenrøret kommer så langt ned. Men de går. Har gjort alt dette på min egen bil. Så bare spør vist du lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Faktisk 2000,- per feste såvidt jeg kunne se på sidene til Koed, men er mulig det er begge to? De er uansett bare "hjemmesveisa", så det bør jo ikke være så vanskelig å få til. Jørg1e28, Hadde vært ønskelig å ha de klar på forhånd, siden vi ikke kan sveise det selv og det ikke skal gjøres på samme sted som bil/motor står. Ellers, hvordan er det med S38B36 i E30.. går greit eller? Er den så fortung at det er ille å kjøre litt hardt med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 ok. Skal se om jeg kan få tatt noen mål jeg. Min er ikke kjørbar enda så jeg vet faktisk ikke vordan det går men regner med det funker greit:-) Jeg har hatt e21 med m30b35(bilde) å e30 med m106b34(3,5 med turbo ca 450hk) di motorene veier noe d samme tenker jeg. Å begge di bilene funket utmerket å kjøre hardt med. Brukte begge disse bilene på bane mye å jeg syns di fungerte utmerket både vist du vil ha gode runde tider å vist du vil kjøre sidelengs. Noe jeg foretrekker:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 Jeg har ett sett fester du kan få kjøpe billig Jeg kan selvfølgelig ta mål av de også men det er litt vanskelig med alle vinklene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2006 Forfatter Share Skrevet September 30, 2006 Hva slags plassering er de festene dine for, autoart? Har forstått det slik at det finnes flere muligheter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Jeg ville valgt posisjon 3 eller lengre bak, ref. www.e30.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2006 Forfatter Share Skrevet September 30, 2006 I følge e30.de er det posisjon II som passer best for E32/E34-motorer. Det står at posisjon III kun er for M30/M88 fra E23, E24 og E28? Hvordan blir det med girkassene på disse motorene i forhold til spaken og greier, må noe endres der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Du må korte inn spakstellet ca 5cm tror jeg. Det komer jo an på vilken girkasse du skal bruke.Jeg bruker kasse fra 728 å den er noe kortere enn feks m5 kassen, jeg bruker 520 e28 giroverføringer di passer midt i hullet uten midifikasjon faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Står hvor mye du må innkorte spakstell på www.bmwe30.dk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Hva slags plassering er de festene dine for, autoart?Har forstått det slik at det finnes flere muligheter.. Det aner jeg faktisk ikke Jeg kjøpte ett sett fra ebay. Festene ser meget bra ut men jeg fikk med fester fra Koed når jeg kjøpte S38 motoren min så jeg trenger de ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå