mad-fun Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Var på EU-kontroll med en 325 jeg vurderer å kjøpe Fikk følgende feil: Feilverdi: 2 Farlige sprekker i bremseslange venstre foran 2 Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyeste verdi, mangler høyre bakhjul 2 Parkbrems for dårlig bremsevirkning 2 Solfilm på sideruter foran 2 Selvparkering på vindusviskermotor defekt 1 Defekte vindusspylere 2 Nærlys feiljustert 2 Parklys, for mange, maks 2 (pga 4 ringer i angeleyes!?) 1 Skiltlys mangler 2 Dokumentasjon på senkesett må fremskaffes 2 2 dekk må skiftes 2 Feil felger, dokumentasjon må fremskaffes. Forhjul tar i innerskjerm. (BBS RX 8x17" med 235/40-17) 2 Eksosanlegg defekt, hull i rør 1 Lydsignal ute av funksjon 2 CO ikke målt pga eksoslekkasje 2 Oljelekkasje fra tannstang Mye småfeil, og noen større, men enkle ting å fikse.. Det verste er oljelekkasjen fra tannstanga vil jeg tro. Finnes det rep.sett til sånt? Kom gjerne med synspunkter og tips. (ja, jeg har sjekka delepriser hos koed.dk, og det blir ikke så veeldig ille) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prebols Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 "2 Parklys, for mange, maks 2 (pga 4 ringer i angeleyes!?)" Lurer på hva de skriver når en orginal e39 med angeleyes kommer inn da.. Har du vært hos biltilsynet eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Tror jeg hadde styrt unna den der.. Parklysene er nok AE-ringer ja. Selv om det er typegodkjent på E39, så er det ikke det på alle andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Kom gjerne med begrunnelser på synspunkter også. Jeg kjenner han som har bilen nå, og han som hadde den før det igjen, så jeg vet hvordan den er kjørt og holdt vedlike. Neida, var hos et verksted som forhandler mazda..men det er et bra verksted, og det er derfor jeg bruker dem:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Øhm... "2 Parklys, for mange, maks 2 (pga 4 ringer i angeleyes!?) " Den der hørtes interessant ut du.. Er det virkelig noen regler for antall? Det står bare i kjøretøysforskriften at man skal ha hvite (vanlig lys) parklys (heter egentlig markeringslys), og at de skal monteres parvis. Les mer her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... =parklys&& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Øhm..."2 Parklys, for mange, maks 2 (pga 4 ringer i angeleyes!?) " Den der hørtes interessant ut du.. Er det virkelig noen regler for antall? Det står bare i kjøretøysforskriften at man skal ha hvite (vanlig lys) parklys (heter egentlig markeringslys), og at de skal monteres parvis. Les mer her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... =parklys&& Det står jo: Parkeringslys: "Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys." Kan det tolkes som at det skal være 2 lykter foran med parklys (noe det ER)..men at det ikke står noe regel om hvor mange i hver lykt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 er kun lov med 2 parklys egentlig. Ekstralys med parklys osv er heller ikke lovlig pga. dette, men er ikke alle som er like trnagsynte på det. Var mye småplukk på den der Tror hele tannstanga må byttes pga. oljelekkasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Det jeg vet, tror og mener må til er: Ny bremsekaliper bak - 559DKK Ny vindusviskermotor - 1289DKK Nye bremseband + fjærsett (+ wire?) bak - 216DKK Nye bremseslanger foran - 150pr stk 2 nye dekk = snart tid for vinterdekk Sveising av eksosanlegg Dokumentasjon av senkesett og felger går greit tror jeg Eventuelt ny tannstang - 2800DKK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Du skriver at du vet bilen er holdt vedlike. Er det ikke litt rart at det da er så mange feil/mangler? Jeg tror jeg hadde styrt unna selv om du sikkert får avslag i pris e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Dette er en 91 325 sedan med 176.000km på klokka. Noen som synes 55.000kr er for mye? Det er seidl e46 front, lumma clr bakfanger, rieger infinity vinge, automatgir, 2x12" alpine type-r og 2 cadence forsterkere. 4xel vindu og takluke. EBC turbogroove skiver og greenstuff klosser rundbaut. Sentrallås. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Nei jeg skriver at jeg vet HVORDAN den er holdt vedlike;) Han som eier den nå har nok ikke så mye peiling på å skru, så han har vel gitt faen..(han har hatt den i 2 1/2 år) Men han som hadde den (ca 2 år) før det var vel snillere med den..skifta olje hver 5000km osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 trukke du kommer så galt unna på de delene der kjenner du litt bmw folk, tenker de delene hadde kommet meg på rundt 1500-2000 her nede hadde jeg ringt litt rundt evt en liten tur til høggern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 De testa jo f.eks bremseslanger med litt sprekker i på TV2 eller hvor det enn var, og det fremgikk i testen at de fremdeles holdt over 3 ganger det trykknivået som kreves av bremseslanger. De er så jævlig isolert og lag på lag med kappe, så det skal i utgangspunktet ikke være noen big deal... Forskrifter og paragrafer...jatta jatta jatta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Det kan fort være en haug med andre ting også dersom det er så mye som blir avdekket på en EU-kontroll.. Det står jo:Parkeringslys: "Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys." Kan det tolkes som at det skal være 2 lykter foran med parklys (noe det ER)..men at det ikke står noe regel om hvor mange i hver lykt? Du har fire lykter med parklys. Selv om det er plastdeksel foran så er det fortsatt en nærlykt og en fjernlykt på hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Joda, vet det meste om bilen, så er klar over at det er andre feil også, men så lenge den blir reparert teknisk, så kan det andre bli tatt etter hvert. Jeg ville tolka det som 1 lykt med nær-/fjern-/park-lys pr side (lykt=gjennomsiktig skrog med 1 eller flere lyskilder), men ok. Har en kompis med E36, så er vel mulig å få byttelånt lykter med han, så det er av mine minste bekymringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå