karlsen Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 hvordan er det å få på E36 M3 kasse på en 325 E30? noen som vet om dette er bolt-on eller nesten, eller er det ett helvette å få på?
Gjest Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 ET MINIMUM ER AT DU FLYTTER OVER SVINGHJUL OG STARTER OGSÅ. HELLINGEN PÅ MOTOREN BLIR OGSÅ FEIL ELLERS BLIR GIRSTANGA STÅENDE VELDIG PÅ SKRÅ.
Sunspec Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Hvorfor skal du bytte egentlig? Etter hvordan jeg har forstått så er M3 3liter kassa ikke noe bedre enn 325.. Men si gjerne ifra om jeg tar feil
Øyvind L. Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Hvorfor skal du bytte egentlig? Etter hvordan jeg har forstått så er M3 3liter kassa ikke noe bedre enn 325.. Men si gjerne ifra om jeg tar feil M3 kassa har helt annen utveksling også. M3 har 1:1 på 5 gir mens 325i har 1:1 på 4 gir.
karlsen Skrevet September 29, 2006 Forfatter Skrevet September 29, 2006 ET MINIMUM ER AT DU FLYTTER OVER SVINGHJUL OG STARTER OGSÅ.HELLINGEN PÅ MOTOREN BLIR OGSÅ FEIL ELLERS BLIR GIRSTANGA STÅENDE VELDIG PÅ SKRÅ. går det utover noe at hellinga på motoren blir feil? evt hvordan er E30 m3 kassa? er utvekslingen jeg er på jakt etter...
Sunspec Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Litt OT, men hvor mange NM eller HK tåler 325 E30 kassa?
karlsen Skrevet September 29, 2006 Forfatter Skrevet September 29, 2006 E36 kassa tåler hvisst litt over 200hk,usikker på NM, men sikkert ikke sinnsyke forskjeller der
Gjest Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Kan ikke svare på om det gjør noe for motoren,men tviler sterkt på det. M3 E30 kassa passer ikke i det hele tatt. Den passer på store sekserne inkl M5. Hva med å bytte diffen til en med annen utv? 325 kassa tåler mye hvis man ikke girer som en gal,å skal ha rivstart hver gang man skal av gårde.
oddis Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 M20/21, M50/51/52/54, S50/52 US/Euro passer overrens. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14740&highligh E36 kassa tåler mye! Med en orginaleffekt på 286 (5t rinns) og 321hk (6 trinns) er kassene riimelig slitesterke. De er brukt på et par 800-900hk's bygg. Limmet brukte vel også orginalkassa på sitt bygg.
cornelius Skrevet Oktober 10, 2006 Skrevet Oktober 10, 2006 såvidt som jeg forstår er det bare og bytte fra 681 til 310-lager for og få den til og passe på en m20b25e? + E30-bakre del og E36 fremre del mellomaksel så får du den på? da med 10grader feil vinkel slik at du må jukse litt med overføringen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå