AC Schnitzer Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Noen som har prøvd Mobil1 5/50 oljen som OBS! selger? Holder den mål i forhold til krav?
Lien Skrevet Oktober 1, 2006 Skrevet Oktober 1, 2006 Hva med 5w50 da?5w er jo viskositeten ved kaldstart, mens 50 er viskositeten ved driftstemperatur... Altså 5w50 er tykkere enn 10w40 ved varm motor... Er ikke det riktig da?? Du har nok misforstått litt. Les denne artikkelen som jeg skrev for en stund sien: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... light=olje I tillegg vil jeg si at dersom du vet at det ikke fantes syntetiske oljer på den tiden motoren din ble laget bør du bruke del-syntetisk da motoren ikke er konstruert for syntetiske oljer.
Arnefles Skrevet Oktober 1, 2006 Skrevet Oktober 1, 2006 Henger meg på her jeg også... Hva slags olje bør jeg bruke i vinter på min M52,noen tips til rimlig men BRA olje? Er biltema bra på min også,10/40? Blir dyrt i lengden,går jo på 6,5.liter... Bruker heldigvis ikke noe mer enn den skal da(lik 0)..
Gunnar Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 Noen som har prøvd Mobil1 5/50 oljen som OBS! selger? Holder den mål i forhold til krav? Sjekk klassifiseringen på den.. API-S*... og bruk minst det bilen din skal ha. Tipper den går godt over det kravene i instruksjonsboka er.
andrem Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 Kjør på med 10w-40 det funker fint og bytt filter 5w-40 blir jo alltfor tynt.....
Arnefles Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 Da stikker jeg ned og kjøper 10w-40 og satser på at det er bra. Kjøper mahle-filter(mekonomen),god erfaring med det. Ingen vits å spare 10-20kr på et filter,er jo dødsviktig...
subben Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Både biltema og Reginol.no olja er henta rett fra Statoil. Så den skal holde bra kvalitet. (10w40 syntet)
Arnefles Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Da ble det biltema,10/40... og mahle filter.
Dralle Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 I tillegg vil jeg si at dersom du vet at det ikke fantes syntetiske oljer på den tiden motoren din ble laget bør du bruke del-syntetisk da motoren ikke er konstruert for syntetiske oljer. Dette må du utdype!
Aama_Racing Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 I tillegg vil jeg si at dersom du vet at det ikke fantes syntetiske oljer på den tiden motoren din ble laget bør du bruke del-syntetisk da motoren ikke er konstruert for syntetiske oljer. M20 motoren skal ha Mineral olje! det er det de bruker på BMW verkstedene!
Lien Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 I tillegg vil jeg si at dersom du vet at det ikke fantes syntetiske oljer på den tiden motoren din ble laget bør du bruke del-syntetisk da motoren ikke er konstruert for syntetiske oljer. Dette må du utdype! En motorkonstruksjon som er laget for syntetiske oljer vil i grunn være "tettere" enn en som er laget for mineralsk olje. Derfor vil du kanskje merke at hvis du bruker syntetisk olje vil motoren svette, noe den kanskje ikke ville gjort med en mineralsk olje. I tillegg er enkelt delene i motoren laget for en olje med høyere viskositet noe som faktisk kan medføre at motoren slites mer med en syntetisk olje.
Dralle Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Skjønner hva du sier, uten at det er erfaringen jeg har gjort... men hvorfor anbefaler da Castrol feks syntetisk olje til de fleste gamle BMW-motorer?
torodd Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Kjør på med 10w-40 det funker fint og bytt filter 5w-40 blir jo alltfor tynt..... Hva mener du med at 5w-40 blir for tynt?? (mener du at motoren vil begynne å tikke\svette??) lurer litt på dette fordi jeg har en liten tikkelyd på min motor... jeg kjører på 5w-40 statoil olje. motoren min tikker ikke når den er kald men når den er blitt varm (spesielt etter litt aktiv kjøring) kan jeg høre en liten tikkelyd fra pasasjer siden forand (vis du står ute og lytter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå