oyvin Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Skal bytte fanger på bilen min da min nåværende er litt ødelagt og bilen skal delvis lakkeres. Så fikk jeg tak i en fint brukt en for en 1000lapp. Men lurer på om det er en facelift fanger? De orginale grøftelysene passer ikke, listene passer ikke, og skiltholdern passer ikke. Noen som har peiling på hva dette koster? Tenkt å ringe gs for å sjekke, men det blir ikke før mandagen da de er stengt nå.
oyvin Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 hm, ser nå at det selges forskjellige tåkelykter for modeller før og etter 09/97. Kan det bare være at den er et år eller to nyere enn den jeg har? skal få tatt bilde av fangern i løpet av kvelden. endret: her er bilder.. Dårlige bilder ja jeg vet. men er ikke dette facelift? tenker på at sidene på luftinntaket er halvrunde og ikke kantete.
TJ Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Det er nok en facelift (2001-look) fanger du har fått tak i her ja.
Amzoch Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Jepp det trur jeg og.. face liften har runde grøftelys...
TJ Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 face liften har runde grøftelys... Riktig, og har dessuten andre typer lister foran enn den "gamle" typen.
Saltkjelen Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Ja, det er 2001 facelift frontfanger du har skaffet. Her trenger du nye tåkelys og lister. Husk at lister på faceliften var lakkert standard.. Jeg betalte 2000 kr på GS for tåkelysdeksler og to tåkelys til min..
oyvin Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 koed.dk hadde noen rimelige tåkelys så jeg. Er mer usikker på det med listene, om det kun fåes i lakkerte blir det litt dumt.
Saltkjelen Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 koed.dk hadde noen rimelige tåkelys så jeg. Er mer usikker på det med listene, om det kun fåes i lakkerte blir det litt dumt. Det kan godt hende man kan få disse ulike, men på faceliften var disse som sagt lakkert standard. Hvis ikke må du jo bare lakkere alle listene dine i bilens farge..
oyvin Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 hehe.. hadde vel kanskje ikke blitt så verst det, men ting koster penger, og det har jeg fint lite av for tiden. Er litt vanskelig å bruke den fangeren jeg har nå til å sammenligne med, da den er full av sprekker og mangler en del biter, men er det noe annet enn grøftelysene som er forskjellig utseendemessig på facelift og prefacelift? tenker da kun på frontfangeren.
Saltkjelen Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Nedre del av fangeren er annerledes.
Andreas1 Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Rent utseendemessig er den nye fangeren din lavere i forkant. Sett fra siden var den originale du hadde avrundet i fronten mot bakken. Den nye du har er litt mer kantet slik at den får litt mer spoilerfasong og lavere utseende. Husk det når du parkerer mot kantsteiner! Jeg tror ribbene i fangeren også er litt annerledes. Jeg mener de står rettere på den nye fangeren, men de må du nesten sjekke på stedet. Det samme gjelder kjøle-kanalene. Det kan leveres lister med krom-innlegg, men de er ikke billige (executive-lister). I motsetning til de du har originalt som er sorte med innfelt krom er disse executivelistene lakkerte i bilens farge og med en "flatere" krommet list, altså vil de ikke matche originallistene dine sånn uten videre. .
oyvin Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 orginalt har jeg shadowline, helt sorte lister.
Andreas1 Skrevet Oktober 1, 2006 Skrevet Oktober 1, 2006 Du må nok ha nye lister allikevel, men da slipper du iallefall å kjøpe de med krom-innlegget. Vet ikke om du får shadow-line listene i sort (med tilsvarende overflate) lik de du har og tilpasset facelift-versjonen, eller om det bare gjelder vinduslister osv Du kan jo plukke av de andre listene du har og lakkere dem samtidig med fangeren og døren, så vil bilen din se enda litt nyere ut .
oyvin Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2006 liker shadowline. så det blir nok sorte lister... skal sjekke litt priser i dag.
oyvin Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2006 ble mellom 2500 og 3000 en plass for listene, lyktene, grillene og skiltholdern hos gs. Regner med at jeg får solgt en sub og forsterker jeg har stående i dag, og da blir jeg en tusenlapp rikere. så da blir det sikkert ordning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå