Gå til innhold

Høytalere frem, orginalt delingsfilter?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tatt ut høytalere bak og frem, men jeg er ikke helt klok på ledningsgreiene, jeg har tenkte å bruke det orginale ledningsnettet.

Frem så har man jo en liten tweeter i døra og den høytaleren som er ved gulvet, er tweeteren og den høytaleren sammenkoblet på samme ledning? Ser ikke helt hvor ledningene går i alt rotet under rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er koplet sammen ja. Hvis du følger ledningen som går fra mellomtonen, vil du se at rett over er den teipet sammen med to andre. Det er de som går ut i døra. Så det enleste er å klippe dem og sette på delefilteret der. Kanskje forlenge ledningene litt. Jeg pleier å klippe den ledningen som går tut i døra. Da har du jo ledningene for input og tweeter klar til å kople på delefilteret. Så kan du jo bare legge en ny fra filteret til mellomtonen. Så isolerer du bare den originale ledningen som går til mellomtonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke sjekket så grundig, men i min ser det ut som det er bare en tweeter framme i hver dør. Thats it? + De i hattehyllen da.. Ganske spinkle greier, men spiller jo helt greit faktisk..

Mellomtonene sitter i sparkepanelet på alle E36 og Z3. Diskanter i dørene. For E36 med to høyttalere i dørene: Diskant og mellomtoner i dørene og bass i sparkepanelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...