Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I salgs annonsen står det at det er diff sperre på bilen. Men hvordan kan jeg finne ut om jeg har det eller ikke? (har mine tvil om at jeg ikke har)

Hvis jeg spinner på grus, skal jeg da spinne heletiden med begge hjula?

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Legg over å bånn gass 8)

Jekk bilen i diffklokka(altså så begge hjula er i lufta) Drei det ene hjulet rundt og se om det går samme veien, da har du diffbrems. Evnt. prøv å hold igjen det andre hjulet mens du dreier.

Har du ikke sperre går hjula motsatt vei av hverandre når du dreier det ene

Skrevet
Legg over å bånn gass 8)

Jekk bilen i diffklokka(altså så begge hjula er i lufta) Drei det ene hjulet rundt og se om det går samme veien, da har du diffbrems.

Han lurer vel på om han har diffsperre, ikke diffbrems...

Skrevet
Legg over å bånn gass 8)

Jekk bilen i diffklokka(altså så begge hjula er i lufta) Drei det ene hjulet rundt og se om det går samme veien, da har du diffbrems.

Han lurer vel på om han har diffsperre, ikke diffbrems...

Det merker han fort. Sving litt og hør om innerhjulet lugger og river i drivverket. Da har du diffsperre.

Ingen BMW er levert med diffsperre.

Skrevet
Kun traktor og andre terrenggående biler som har diffsperre. De fleste BMW har vanlig diff, noen med diffbrems og noen jordebiler med "ESAB" sperre:)

Utdyp "ESAB"? :)

Skrevet
Kun traktor og andre terrenggående biler som har diffsperre. De fleste BMW har vanlig diff, noen med diffbrems og noen jordebiler med "ESAB" sperre:)

Utdyp "ESAB"? :)

kardang som er sveiset til diffbrems.. 100% sperre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...