Gå til innhold

Vil senke bilen, hvilke merker er bra?


mbrothe
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier, er på utkjikk etter senkesett til min 96 320 Touring.

Hva tror folket om 40/15? eventuellt 30/15?

Vil ikke ha bilen så lav at jeg ikke kan bruke den, men samtidig vil jeg ikke at den skal se ut slik den gjør i dag heller..

Har hørt at det er forsjell på merker osv, hva er bra? og hvilken pris bør jeg legge i et slikt sett?

(Felger, har i dag orginale 205/50R16, har planer om 225/40R18)

å en ting til, hvordan er det med toll og avgifter på slikt? vurderer å bestille fra koed.dk, må jeg legge til noe til den prisen som står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det beste er et høydejustebart understell. Et slikt understell koster et sted mellom 10` og 14`, men da får en utseendet slik en vil. Selv har jeg prøvd flere ulike senkesett på min bil, og en ting er i alle fall sikkert :det er store variasjoner fra sett til sett hvor mye de senker. 60/40 i H&R er for eksempel mye lavere enn 60/40 av typen Apex. Uansett, kjøp både fjører og dempere som er kortere enn de originale. H&R fjører og bilstein (sport/sprint) dempere går for å være et bra oppsett. 60/40 senking i H&R blir uansett langt fra ekstremt på E-36, har selv brukt dette på min bil i lengere tid, uten noen som helst form for fremkommelighets-problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60/40 senking i H&R blir uansett langt fra ekstremt på E-36, har selv brukt dette på min bil i lengere tid, uten noen som helst form for fremkommelighets-problemer.

Hørees jo litt rart ut da, er ikke 40mm, 40mm? hmm.. forvirra..

En kompis har E36 senka 60/40, (aner ikke merke), og den er så lav at han må passe seg for stort sett alt.. han kjører på 15" hjul, vet ikke om det har noe å si men..

Vil jo ikke lage meg snømåke til vinteren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach-fjærer går for å være mest progressive og der er du garantert kvalitet. Men det er ikke billig. H/R er litt stivere etter det jeg hørte fra Auto-trio. Eibach er mykere i starten,men tar igjen stivheten etterhvert. Mener noen av de billigste merkene synker sammen etter en stund,det er ikke helt bra. Alle sett vil vel 'sette' seg litt da. Jeg har forresten bilstein sprint-dempere på min.De er dyre,men utrolig bra! Bytt foringer samtidig,da får du kompakt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R sine 40/15 og 60/30 ser begge bra ut, så får du bare vurdere hvor store gnagere du vil barbere. Sammen med bilstein sprint er det ikke noe problem å kjøre på, med mindre du skal ha masse lepper i tillegg.

Coilovere er ikke vits etter min mening. Dyrt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R sine 40/15 og 60/30 ser begge bra ut, så får du bare vurdere hvor store gnagere du vil barbere. Sammen med bilstein sprint er det ikke noe problem å kjøre på, med mindre du skal ha masse lepper i tillegg.

Coilovere er ikke vits etter min mening. Dyrt er det også.

Forsåvidt enig med deg der, en får ikke noen veldig større utnyttelse av et coilover kit, men for å få den helt perfekte høyden (mao. nøyaktig slik en selv vil ha den), er det et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...