Gå til innhold

18 år gammel jente omkom i e30

Kjell Rune
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg at E36 er mer sikker enn E46?

Si det.. folk kjører kanskje fortere i E46.

Husk at det er 94.100 EKTE ulykker som er grunnlaget for disse statistikkene, ikke noen kunstige kollisjonstester. Ergo vil ting som forskjellige hastigheter, forskjellige sjåfører, osv. kunne spille inn på resultatene, men derfor vektlegger jeg også mye heller disse resultatene enn fra kunstige kollisjonstester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet poeng er at undersøkelsen ikke omfatter de tre første årene med E36 iom. at den kom på markedet i 1991. I tillegg er det nok tynnet litt ut med E36 på veiene de tre-fire siste årene (produksjonen av bl.a sedanvarianten ble avsluttet tredje kvartal i 1998). BMW har heller aldri produsert flere biler av en modell enn nettopp E46 og det påvirker helt sikkert undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Triste saker..

Og det er derfor jeg ikke vil la samboern kjøpe seg en E30 (hun vil ha en liten BMW). Det er blandt de minst kollisjonssikre bilene man kan kjøre rundt i: http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.s ... listan.asp

Liten bmw.... Må jo bli en 1 serie det da. Perfekt konebil!

Forøvrig så er det rimelig logisk at en konstruksjon fra 1983 ikke er spesielt sikker. Tror ikke at E30 er hverken verre eller bedre enn sine konkurenter fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Triste saker..

Og det er derfor jeg ikke vil la samboern kjøpe seg en E30 (hun vil ha en liten BMW). Det er blandt de minst kollisjonssikre bilene man kan kjøre rundt i: http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.s ... listan.asp

Leste den der for en stund siden, nesten så man angrer på man solgte bilen til sin søster.. Den er jo virkelig en av de minst sikre bilene som er å oppdrive! Ivertfall om man leser statistikken rett fram..

Ufattelig trasig når slik som det her skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...