lagrinn Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 går med tanker om og bygge om bilen min siden den er umulig og selge, og jeg har lyst på noe som er litt sprekere noen her som veit en ganske nøyaktig pris på og bytte motor teil 325, 328 eller lignende, må selvsagt bytte bremser, dempere osv. så en pris får hele pakka hadde vert fint viss noen her har gjort noe liggnende. bilen min er en 316i compact 1998mod og dem som sier jeg like godt kan bytte bil trenger IKKE skrive her. Takker får alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Men ALLE deler? Dvs bremser,understell, el anlegg etc? Og skal du skaffe deler/delebil selv etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 det jeg tenkte på er vell at den billigste løsningen er vell og kjøpe en dele bil og ta deler ifra denne, så tenkte på prisen på en delebil, pluss alt arbeid med og montere. er det `lett` å finne en slik delebil eller er det tilnærmet lik umulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Pris på komplett 328 motor med radiator, hjerne, ledningsnett, girkasse, nye motorfester, mellomaksling, diff og drivakslinger er ca 35000. Dette er prisen på brukte deler, men inkluderer også noen nye, slik som clutch, hardykobling, motorfester etc. Alle delene ferdig montert på bilen koster ca 10000 i arbeidspenger. Når det gjelder bremser og understell med nye fjører, dempere og stab-stag kan dette skaffes relativt billig brukt, men er forholdsvis dyrt nytt. Dette var prisene for min ombygging dog, så prisene kan jo variere fra leverandør til leverandør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Delebil=glem det. Som regel er disse bilene skadet på flere steder, slik at nye/andre deler uansett må kjøpes utenom. I tillegg er det vanskelig å få tak i et godt eksemplar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Lett er det neppe,det vil evt være en skadebil etc. Jeg er litt usikker på hva som passer over til din compact fra en coupe/sedan også. Det er ganske omfattende arbeid så da er jo spørsmålet om du vil ha kvittering på dette og ferdig godkjent eller ja.. Jeg vil tippe jeg ville tatt rundt 15 + deler ferdig godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 ok, så må vell legge ca 50000-60000kr i dtte da, trur det eneste problemet er mellomakslingen, den må spesiallages, trur disse bilene er helt like i motor rom og slikt. noen som veit om seriøse verksteder som tar slike `oppdrag` og som ikke skal ha det dobbelte av alle andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hvorfor verksteder? Hvis du skal kvittering på alt dette må du regne med en drøy pris totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 viss du veit om noen som kan ta på seg dette som veit hva dem driver med og er til og stole på, så er det bare og komme med forslag skulle gjerne gjort det selv men sitter ikke med all den kunskapen som trengs, strekker med ikke så veldig mye lengere en bremser og bytting av fjærer og dempere, men som sagt, viss du veit om noen som gjør dette får 10000-15000kr så er det bare og skrike ut, men er fortsatt litt på tenkestadiet detta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 på en 98 modell må du vel betale Hk avgift til staten ved evt godkjenning.. Hvis du blir tatt med bil <96 så får du vel kun mangellapp å må møte til kontroll. Men hvis du har >96 så blir det fort dyrt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 1)gå inn på mobile.de 2)søk på f.eks bmw 323 compact 3)søk også på skadebiler slik skulle jeg går frem da jeg hadde samme prosjekt. skulle bytte motor i en 96 modell, men dette måtte jeg skrinlegge pga at bilen min er førstegangsregistrert i norge i 1999. husk at du må betale hk avgift dersom du bytter til større motor...dette koster mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 compact: Etter en litt *rough* beregning for deg, så koster det da "bare" 15 000,- å oppgradere fra en 316i compact fra 1999 til en 323i compact.. Ikke så ille mye det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 he he, men det er jo 15000kr ekstra da, synest det er nok med tanke på at jeg setter inn en norsk motor inn i en norsk bil, og alt dette er det betalt avgifter på fra før. Detta `rike` landet vårt gjør alt som er morro enda dyrere gitt, skjønner at mange velger den "lette" måten. noen som har peil på hvorfor dem kan gjøre dette, på hvilket grunnlag. er jo helt på trynet mildt sagt. Og har lyst til og bytte til 328 når jeg først er i gang, jo sprekere jo bedre noen som kan regne ut hva det koster eller. takker får alle svar hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 På www.toll.no finner du kalkulator for utregning av avgifter ved statusendring av et kjøretøy. Røfft regnet (antatt egenvekt 1350 og opp til 1390) vil en 316 registrert i 1998 ombygd til 328 komme på ca 14`. Dersom bilen godkjennes til neste år, blir avgiften 7`, og venter du til 2008, er bruksfradraget 100% slik at du slipper å betale noe for ombyggingen. I følge statens vegvesen (min tolking av deres nettsider) slipper en også å søke om ombygging (når bilen har vært reg. 10år+) , kun bestille time for godkjenning. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 hmm...kun 180.000 kr i toll på en 98' M3 3.2... De skal ha 3500 kr per 100 kg bil. Jævla blodsugere...vi har en av de elste bilparkene i hele verden! Wake up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå