Gå til innhold

Hva mener dere om 1997 525tdsa?

rottert
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde over lengre tid vurdert en nyere BMW, men pga sløsing med penger for tiden, tenker jeg nå litt på 525tdsa touring 1997-98 mod.

Har lite erfaring med bmw så jeg håper dere kan fortelle meg litt om den modellen.

Hvordan er holdbarheten og komforen på automatene på disse modellene? Er litt bortskjemt på silkemyk giring på eldre mercedeskasser så jeg er litt skeptisk. Hva med chipping? Blir uaktuelt om automaten er akkurat dimensjonert og egner seg dårlig til høyere effekter.

Noe flere problemer disser modellene har? Lei av å bekymre meg når jeg er ute å kjører.

Takker for alle svar. Vanskelig dette... :)

PS! Manuelgir blir ikke aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kollegaen min har en sånn som har passert 200k nå, den går og girer som om den var ny...(nesten i alle fall) Eneste med den bilen er at bakluka ruster, akkurat som det gjør på alle slike biler som ikke har skiftet denne på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki oki oki. Da begynner valget å bli avgjort snart altså! 8)

Hvordan er vektfordelingen? Bor på en ganske innsnødd plass til tider og er litt spendt på vinteregenskapene. Men sandsekker og litt sunn fornuft funker jo som regel da....

Er det noe gunstig med chiptuning på denne modellen? Hvor mye effekt og momentøkning får man evt? Og hva utgjør det på 0-100 og drivstoff-forbruk.

Takk for alle svar. Begynner å bli ganske så overbevist. Klarer ikke å tenke på noe annet om dagene enn denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder da på å forhandle meg fram til 120000,- ++ kr for en 1997 mod (import 2001) svart 525tdst med 2001look som har rullet 216000km, full naf-rapport og servicehistorik. Mangler:

- 2 små rustflekker på 2 cm på bakluke

- litt slakke i styrestag,

- litt sveting fra styresnekke,

- liten slakke i vannpumpelager

- ingen reaksjon i vindusvisker og sprut bak

- litt slakke i hovedlager på bakaksling

Hva syns dere? Noe småfiks er det, men er jo ikke nybil heller. Syns det virket som mye bil for pengene, men er selvsagt litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småfix er det jo, men ikke all verden da..

Er jo ikke ille pris det der hvis det ikke er varebil!

Betalte selv 102 lapper for min, men det er med grønne skilter og langt høyere km stand..

Er nok varebil ja. og siden det er import i 01 er det en stund til det blir rimelig og omregistrere.

Har sjeldent bruk for bakseter og da. Baksetene følger med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen så jo meget pen ut da!

Prisen var kanskje litt i drøyeste laget etter min mening, men er vel prutningsmonn på denna som alle andre..;)

Betalte jo en del mindre for min, men tatt i betrakning var den jo gått 60 k lengre..

Få tatt en naf test for å avdekke eventuelle skjulte feil og mangler, få prisen ned 10 til 15 laken... vel, da tror jeg du har fått deg en god bil til en grei penge..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...