B.E.E. Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Det er ikke så mye som skal til ved en slik henvendelse til et fima. Et svar kunne vært så enkelt som: "Svært beklagelig at du ikke er fornøyd. lyktene kan vi selvfølgelig ta i retur. Ønsker du en annen type lykter tilsendt, vennligst oppgi dette i returpakken. Vennlig hilsen ..." Ingen kan si at dette svaret er mer tidkrevende. Men alle kan si at det høres så mye bedre ut. Det er slike små forskjeller som kan være avjørende og som mange ganger skiller en bedrift med god kundeforståelse fra en ikke fult så kundeorientert. Hvorfor handle et sted der en ikke føler å bli satt i høysetet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Jaja, dette var jo mye å skrive og klage sin nød over....Er vel bare nok et eksempel på at enkelte aldri blir fornøyd... Eller enda et eksempel på at noen enda ikke forstår verdien i "det lille ekstra" i kundeservice sammenheng! Selvfølgelig kunne denne personen ha skrevet det på en bedre måte, det er da vel ingen som nekter for det. Men poenget er: Han fikk jo god service i og med at de med en gang sa seg villig til å ta imot delene og sende penger i retur. Derfor mener jeg at det blir meningsløst å begynne å klage så fælt over en slik hendelse. Hadde de svart noe sånt som "det er sikkert du selv som har ødelagt lyktene under montering" da hadde jeg skjønt det, men her skjønner jeg det ikke. Eller for å gjøre en lang historie kort: Er det rart det er krig i verden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Jaja, dette var jo mye å skrive og klage sin nød over....Er vel bare nok et eksempel på at enkelte aldri blir fornøyd... Eller enda et eksempel på at noen enda ikke forstår verdien i "det lille ekstra" i kundeservice sammenheng! Selvfølgelig kunne denne personen ha skrevet det på en bedre måte, det er da vel ingen som nekter for det. Men poenget er: Han fikk jo god service i og med at de med en gang sa seg villig til å ta imot delene og sende penger i retur. Derfor mener jeg at det blir meningsløst å begynne å klage så fælt over en slik hendelse. Hadde de svart noe sånt som "det er sikkert du selv som har ødelagt lyktene under montering" da hadde jeg skjønt det, men her skjønner jeg det ikke. Eller for å gjøre en lang historie kort: Er det rart det er krig i verden? Forstår poenget ditt, men personer har ulik oppfatning av hva god kundeservice er, slik at ikke alle ville reagert på den samme måten. For noen går grensen til dårlig kundebehandlig ved en lite personlig mail, for andre ved direkte utskjelling. Uansett er det viktig å ikke miste fokus på av uten kunder vil ingen bedrift eksistere. Derfor er det spesielt viktig at bedriftene har en så god orientering at selv slike forhold blir tatt hensyn til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Har du personlig erfaring fra GS Bildeler "E-36 328"? Jeg kan være enig i at det er en litt kort mail, men det er da i det minste svar på forespørselen. Jeg har selv vært vitne til at daglig leder har montert felger på en gammel rust haug av en E28, for at eieren skulle "se om det ble bra". Eieren sa han skulle tenke på det, DL tok av hjulene igjen og sa at det var bare å komme igjen hvis han vurderte noen andre felger. Og dette var med den gamle metoden, med saksejekk og hjulkryss Å blåse seg opp å påstå at GS bildeler ikke har god service basert på en kjapp mail er heller uheldig. Jeg har kjøpt mye rart i livet fra mange butikker/firma og har aldri vært borti så god service som jeg har fått fra GS Bildeler. Og det fra første skrue som ble kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Jeg hadde også litt problemer her en dag. Fra soundstyling.no Jeg bestilte nye frem blinkere og m3 speil. Fikk de ikke på tiden og skrev en sinna klage mail. Det resulterte i at jeg fikk 40% avslag på alt jeg handler der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jaja, dette var jo mye å skrive og klage sin nød over....Er vel bare nok et eksempel på at enkelte aldri blir fornøyd... Eller enda et eksempel på at noen enda ikke forstår verdien i "det lille ekstra" i kundeservice sammenheng! Selvfølgelig kunne denne personen ha skrevet det på en bedre måte, det er da vel ingen som nekter for det. Men poenget er: Han fikk jo god service i og med at de med en gang sa seg villig til å ta imot delene og sende penger i retur. Derfor mener jeg at det blir meningsløst å begynne å klage så fælt over en slik hendelse. Hadde de svart noe sånt som "det er sikkert du selv som har ødelagt lyktene under montering" da hadde jeg skjønt det, men her skjønner jeg det ikke. Eller for å gjøre en lang historie kort: Er det rart det er krig i verden? Forstår poenget ditt, men personer har ulik oppfatning av hva god kundeservice er, slik at ikke alle ville reagert på den samme måten. For noen går grensen til dårlig kundebehandlig ved en lite personlig mail, for andre ved direkte utskjelling. Uansett er det viktig å ikke miste fokus på av uten kunder vil ingen bedrift eksistere. Derfor er det spesielt viktig at bedriftene har en så god orientering at selv slike forhold blir tatt hensyn til. må du huske at man andre firmaer sier dette er ikke vært problem du har kjøpt en vare og vi kan ikke gjøre noe med det liker du og bli puset med får du vel finne noen andre.han fikk et raaskt svar med det innhold som var nødvendig.vil du heller at de skal si å unnskyld stakkars deg håper du ikke er såret nå vi skal gjøre alt for og hjelpe deg hvis det er til trøst kan du få en kjærlighet på pinne i posten som plaster på såret og pengene i retur.gsbildeler er det beste stedet jeg har handlet deler fra.og får jeg et kort konkret svar er det greit for meg for jeg veit at saken blir ordnet og jeg trenger ikke tenke mer på saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Her var det mye hysterisk lesning gitt... Så lenge du får tilbud om å levere tilbake produktet uten krangle så ser jeg overhodet ikke problemet? Svaret er kort og informativt. Forventer du at det skal ligge en person å slikke ren skoene dine når du kommer inn døra på en butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Her er det ikke snakk om å bli hysteriske, men at vi som konsumenter etterhvert bør kunne forlange en generelt bedre service. Jeg forventer ikke at alle som ikke har studert og eller jobbet med kundetilfredshet i sammenheng med organisasjonsutviklig skal ha oversikt over alle forhold, men poenget var at et svar som jeg skiserte tidligere kunne for enkelte virket bedre og ikke fult så brått. "Svært beklagelig at du ikke er fornøyd. lyktene kan vi selvfølgelig ta i retur. Ønsker du en annen type lykter tilsendt, vennligst oppgi dette i returpakken. Vennlig hilsen ..." Dette svaret er hverken å legge seg flat eller å "slikke noen på skoene", men et svar som flestparten av oss ville satt pris på. Kan noen si at dette er for mye forlangt? Å gi kunden det lille ekstra, kansje bare et svar med en litt mer positiv ordlyd har vist seg å kunne være avgjorende, og det er det som er hele poenget. Selv har jeg ingen erfaring med GS-bildeler, så jeg kan ikke uttale meg om deres service. Alle mine tidligere innlegg er basert på hvordan jeg personlig ville reagert på et slikt svar ved en slik henvendelse. Vi er alle forskjellige, og alle legger vi forskjellige preferanser til grunn for hvordan vi oppfatter en situasjon. Personlig er jeg ikke over gjennomsnittet storforlangende men legger veldig fort merke til hvilke forhandlere som gir meg det lille ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jaja, dette var jo mye å skrive og klage sin nød over....Er vel bare nok et eksempel på at enkelte aldri blir fornøyd... Eller enda et eksempel på at noen enda ikke forstår verdien i "det lille ekstra" i kundeservice sammenheng! Selvfølgelig kunne denne personen ha skrevet det på en bedre måte, det er da vel ingen som nekter for det. Men poenget er: Han fikk jo god service i og med at de med en gang sa seg villig til å ta imot delene og sende penger i retur. Derfor mener jeg at det blir meningsløst å begynne å klage så fælt over en slik hendelse. Hadde de svart noe sånt som "det er sikkert du selv som har ødelagt lyktene under montering" da hadde jeg skjønt det, men her skjønner jeg det ikke. Eller for å gjøre en lang historie kort: Er det rart det er krig i verden? Poenget er at god service ikke nødvendigvis er det samme som å få refundert et kjøp.Å si at han fikk god service bare fordi de tok imot delene, er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hysteri spør du meg! Syns forresten den mailen han sendte først til GS var ganske frekt formulert og satt opp. Som man spør får man svar. Jeg syns ikke man kan forvente å bli slikket oppetter ryggen og få tilbakemelding av typen "beklager at jeg ble født, vil du ha tilbake dobbelt så mye penger?". Svaret inneholder alt man trenger å vite. Send i retur så får du penger tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Vi er alle forskjellige, og alle legger vi forskjellige preferanser til grunn for hvordan vi oppfatter en situasjon. Personlig er jeg ikke over gjennomsnittet storforlangende men legger veldig fort merke til hvilke forhandlere som gir meg det lille ekstra. Siden du og trådstarter er er alene mot resten her inne, så er du tydligvis langt over gjennomsnittet storforlangende. Dette syntes jeg faktisk er helt latterlig å henge seg opp i. Jeg har, som mange andre, handlet mye på GS, og INGEN har så god service som dem. Mange andre firmaer bruker å krangle på det, når du er misfornøyd med varen. "Retuner den til oss, så skal vi se på den." osv, men her får jo "surgress" ett flott svar; "Er du ikke fornøyd, retuner varen til oss, så får du refundert beløpet". Hva er bedre enn det? Og dette er faktisk ikke skolebenken E36-328, du kan ikke forvente at verden er perfekt slik den kanskje er i dine lærebøker, dette er den virklige verden, og du kan ikke forlange mer enn du har krav på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg syntes heller at trådstarter, og andre som syntes dette er ELENDIGE SERVICE heller kan få lov til å handle hos noen av våre mindre vellykkede steder å handle... Er nettbutikker som 9/10 har problemer med, og som du ikke engang får penger tilbake. Du får KANSKJE en "tilgodelapp" som gjør at du kan handle mer hos dem av elendige varer, og mer elendig service. DA kan man klage på service. IKKE dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Dette syns jeg bare er å tyne strikken..At det er dårlig passform f.eks er ikke GS bildelers feil..Det er produsentens feil. At du vil få en kort mail tilbake med svar skyldes ofte stress hos selger. GS får sikkert daglig hundrevis av mailer med spørsmål om priser, byttesaker osv.. Hadde dette vært meg hadde jeg ikke gjort no mer ut av det enn å sendt de tilbake og fått et nytt sett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Dette er vel nok et bevis på at alt man lærer på skolen ikke stemmer 100% overens med den virkelige verden. Tror du er full av vranglære E36 328 Trådstarter: Hva gjør du om du kjøper en sekk poteter og det viser seg at to av potetene i sekken ikke er direkte delikate, mens resten er som en potet skal være. Går du da og klager og forlanger en ny sekk? Veldig OT selvfølgelig, men det er et hypotetisk spørsmål som jeg har veldig lyst å få et svar på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 makan til sytepung... her får du noe som hadde tatt lang tid å fått fra de fleste andre firmaer... HERREGUD!!! og E36 328... teoretikere som har studert ditt og datt og egentlig ikke blitt noe klokere skjønner lite av det som foregår i den virkelige verden... en sånn beklagelse er jo latterlig...skal man sende med blomster og!? EDIT: Effektivitet kalles det ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå