Gå til innhold

Rånebil kontroll

andrem
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt noe om at felger/dekk med dimensjon som ikke står i vognkort, også kan bli slått ned på!? Selv om de ikke bygger utenom skjermene.

Stemmer det virkelig at de kan ta noen for det?? :evil:

Akkurat hva loven sier på dette punktet veit jeg faktisk ikke, men jeg fikk med bredere dekk/felg da jeg fikk bilen min, og de på Tronrud sa at dette ikke var noe problem sålenge dette ble levert originalt fra de! husker ikke felgbredden min eksakt, men fikk hvertfall 17" m/ 225/45 :D i vognkortet står det fortsatt org dim, men Tronrudene sa jeg bare kunne henvise til de hvis jeg ble stoppet i kontroll, for dette var helt lovlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ikke, men han hadde ihvertfall alt i vognkortet. Det er vel med Tüv papir på de også, men er vel mer som "kvalitetsmerking". Alt som breddes utover bilens orginale bredde og lengde må vel godkjennes....

Så hvis man har originale M3 (m-tech altså) styling ettermontert, så skal da det fint gå? Dvs, det er jo vitterlig fortsatt 100% BMW..

Så lenge fangeren er innenfor den orginale størrelsen så skal vel dette gå bra regner jeg med. Men tror politiet kun slår ned på de "ekstrem-styla" bilene og ikke på de som kommer med m-tech pakke og slik. :)

De med felgene så er vel grensa +- 5% fra orginal rullediameter eller noe slik. Et utdrag fra en side jeg fant:

"Han underkjente bilen med anmerkningene at dekkdimensjonene var utenfor +/- 5% av oppført i vognkortet mht rullediameter"

Så det er bare å begynne å regne... http://www.bimmers.no/statisk.php?id=dekkdim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...