Hylland Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Heisann! I sommer senka eg og ein venn av meg mazdaen hans, og no knirke den som berre det! Har senka den kun med fjører... Burde vi kjøpt demperer, nye lager/foringer også eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Har ikke bra erfaringer med å senke kun med fjører. Originale støtdempere er ikke beregnet for slikt, og slaglengden, om man kan kalle det det, blir annerledes og forlenger ikke akkurat levetiden. Derfor blir det solgt senkeSETT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Har enda ikke opplevd at demperne/fjørene knirker som følge av demperens kortere arbeidsområde, men heller at foringer, pakninger, topplager osv kan lage lyd som følge av feil belastning. Som Odland også nevner; senkefjører uten dempere er no-good. Sjekk uansett gummi-putene som fjørene ligger i, samt støtputen rundt demperen, topplageret og evnt. lekasjer fra demperene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALPINA-B6 3.5 Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Er det lov å spørre åssen mazda dette er prat på? Jeg har hatt samme problemet en gang i tiden, dette var på en 323 89mod... Denne knirkingen viste seg å være stabstag foringene og leddene.. Byttet og smurte de nye m olje ved montering.dvs gummien. Fiks ferdig,ingen lyd etterpå. Men lyden du refererer til kan jo være noe annet.. Lydene på min bil kom etter senking, og jeg byttet fjører og dempere.. Mvh Tom egil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Dette er på ein 91mod 626gls! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Forrige bilen min var en 88 mod. 626 2.0 LX. Senket denne med Artech 35mm fjærer. Funka helt konge. Bytta ikke dempere. Lå godt på veien. Og ingen ulyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 ligg unna riskokere--lenge leve bayern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå