Yoneck Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Jeg ratter for tida rundt i mammas '98 316i Compact (E36). Den har nå begynt å gnåle om oilservice. Den siste grønne lampen slukket i går, og nå er den på første gule. Noen som vet hva som skal gjøres på oilservice utenom det åpenbare, altså bytte olje og filter? Noe spesiell olje denne bør ha? Mercen får alltid det beste, Mobil1 5-50, det burde vel ikke være noe i veien for at denne også får det? Den har gått 140.000 km nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 castrol! se castrol.no eller com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Bruk Mobil 1 du. Det gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Bruk Mobil 1 du. Det gjør jeg. Hvis ikke det av en eller annen sær grunn skulle være noe feil med å bruke mobil1 på denne, så gjør jeg nok det. Men så var det andre jobber, da? Er det noe mer enn skifte av olje og -filter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Oljeservice er bytte av olje, oljefiler og mikrofilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Oljeservice er bytte av olje, oljefiler og mikrofilter. mikro.. hæ ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Du kan trygt bruke Castrol, BMW anbefaler dette og den er billigere enn Mobil 1. Men jeg har sett en del motorer åpnet og kan i alle fall si at Mobil 1 er utmerket beskyttelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Du kan trygt bruke Castrol, BMW anbefaler dette og den er billigere enn Mobil 1.Men jeg har sett en del motorer åpnet og kan i alle fall si at Mobil 1 er utmerket beskyttelse. Kan vel si meg enig i det Mikrofilter er altså kupéfilter. Det ble byttet for bare 20.000 km sida, men det skal kanskje byttes så ofte? Er det mye jobb å bytte? Ingenting annet enn olje, oljefilter og kupéfilter som skal byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=27 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 Du kan trygt bruke Castrol, BMW anbefaler dette og den er billigere enn Mobil 1.Men jeg har sett en del motorer åpnet og kan i alle fall si at Mobil 1 er utmerket beskyttelse. Kan vel si meg enig i det Mikrofilter er altså kupéfilter. Det ble byttet for bare 20.000 km sida, men det skal kanskje byttes så ofte? Er det mye jobb å bytte? Ingenting annet enn olje, oljefilter og kupéfilter som skal byttes? Hvis du har klima så må du ned med hanskerom. hvis du ikke har klima må du av med deksel under frontruten. Jeg hadde en tråd her om det for noen dager siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hvis du har klima så må du ned med hanskerom. hvis du ikke har klima må du av med deksel under frontruten. Jeg hadde en tråd her om det for noen dager siden.. Om det er klima er vel litt hvordan man definerer det. Det er på ingen måte noe slags klimaanlegg, men det er AC på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2006 http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=27 Takk for linken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvis du har klima så må du ned med hanskerom. hvis du ikke har klima må du av med deksel under frontruten. Jeg hadde en tråd her om det for noen dager siden.. Det er altså AC på bilen, men jeg kunne ikke finne noe sted å gjøre av filteret da jeg tok ut hanskerommet. Etter litt konsultasjoner ser det ut til at det skal byttes -to- filter, og at de skal byttes fra motorrommet. Noen som har gjort dette? Bilen er en '98 E36 316i compact med AC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå