rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 sliter med å få no særlig trykk etter bytte av turbo, kan være en liten feil, noen som har lyst til å tjene seg noen kroner? byttet turbo og wastgate, får ikke mere en 0,1 i trykk. 325i e36 kanskje noen kjenner noen som har peiling på sånt`?
StigJ Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 Ta kontakt med HåkonG her på forumet. Han driver å pusler litt med turboer.
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2006 ga ingen treff det, hmm, er de tjeg som er dårlig i å søke:P hadde vært fint om du fant han for meg, eller ett telefon nr;)
stian329 Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg og stianbim kan sikkert sjekke litt for deg. Her våre prosjekter: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28655&start=0 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19296&start=0 /Stian
S3TR Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg kan ta en titt om du spanderer flybillett Har du sjekka alle trykkslanger, da spesiellt slangen som styrer wastegaten?
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg og stianbim kan sikkert sjekke litt for deg.Her våre prosjekter: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28655&start=0 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19296&start=0 /Stian nice, dette ser jo lovende ut, kan jeg få ett nr som jeg kan nå dere\du på? pm eller her:)
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg kan ta en titt om du spanderer flybillett Har du sjekka alle trykkslanger, da spesiellt slangen som styrer wastegaten? hehe, kanskje jeg må gjøre det:) ja, jeg har bytta lednigene som er på wastgaten, men dog en brukt en, kanskje den å er gåen. heh
ehrnst Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 hmmm.....du har stilt på wg? bare prøver å starte helt i enden her
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2006 ja, å jeg har stramma å stramma for å øke trykk meg det hjelper ikke,
S3TR Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 hehe, kanskje jeg må gjøre det:) ja, jeg har bytta lednigene som er på wastgaten, men dog en brukt en, kanskje den å er gåen. heh Går motoren greit ellers? Ting å sjekke: Lekkasjer på trykksiden: Trykkrør, IC, dump og vakuumslanger/trykkstyring. Kilde til trykkstyring: sjekk du har vakuum ved tomgang og at det avtar ved høyrere turtall. Wastegate: Går slangen for trykkstyringa dit den skal? Overtrykk skal inn "under" på WG "klokka". Sett trykk på WG klokka med kompressor (forsiktig!) og sjekk at armen beveger seg om du har integrert type type. Har du frittstående WG bør denne demonteres og sjekkes på samme måte. Eksos: Eksoslekkasje mellom turbo og motor? Fremmedlegme i eksos etter turbo? Innsug: Fremmedlegme før/etter turbo? Kommer ikke på mer for øyeblikket Etpar bilder kunne kanskje hjulpet om ikke du får besøk av kyndige raskt nok..
S3TR Skrevet Oktober 9, 2006 Skrevet Oktober 9, 2006 Volvo T5 turbo? Det kan være orignal dump som er åpen konstant..Den ser du på bilde 3. Har WG klokka 2 innganger? Trykkslangen skal inn på den nederste tappen. Ellers kan det ha sammenheng med staget fra WG klokka, ikke reglementert bøy det der
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2006 når det gjelder bilde 3 så er den saken tatt av og lagt over ei skive, som han som laget turbo oppsettet hadde, og wg`en jeg bruker nå, er på bilde 2
stian329 Skrevet Oktober 10, 2006 Skrevet Oktober 10, 2006 Problem solved, eller rettere sagt funnet. Svært hull i den originale innsugsbelgen som man ikke ser før man bøyer og bender litt på belgen. Så nå får han sette på et skikkelig silikonbend
rel0ad Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2006 ja, bra stian329 tok en titt på det, eller hadde vel jeg bytte motoren før jeg hadde funnet det hullet, hehe:) tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå