Gå til innhold

Noen i rogaland som kan ta seg en titt på bilen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter med å få no særlig trykk etter bytte av turbo, kan være en liten feil, noen som har lyst til å tjene seg noen kroner?

byttet turbo og wastgate, får ikke mere en 0,1 i trykk.

325i e36

kanskje noen kjenner noen som har peiling på sånt`?

Skrevet
Jeg kan ta en titt om du spanderer flybillett :D

Har du sjekka alle trykkslanger, da spesiellt slangen som styrer wastegaten?

hehe, kanskje jeg må gjøre det:) ja, jeg har bytta lednigene som er på wastgaten, men dog en brukt en, kanskje den å er gåen. heh

Skrevet

hehe, kanskje jeg må gjøre det:) ja, jeg har bytta lednigene som er på wastgaten, men dog en brukt en, kanskje den å er gåen. heh

Går motoren greit ellers?

Ting å sjekke:

Lekkasjer på trykksiden: Trykkrør, IC, dump og vakuumslanger/trykkstyring.

Kilde til trykkstyring: sjekk du har vakuum ved tomgang og at det avtar ved høyrere turtall.

Wastegate: Går slangen for trykkstyringa dit den skal? Overtrykk skal inn "under" på WG "klokka". Sett trykk på WG klokka med kompressor (forsiktig!) og sjekk at armen beveger seg om du har integrert type type. Har du frittstående WG bør denne demonteres og sjekkes på samme måte.

Eksos: Eksoslekkasje mellom turbo og motor? Fremmedlegme i eksos etter turbo?

Innsug: Fremmedlegme før/etter turbo?

Kommer ikke på mer for øyeblikket ;) Etpar bilder kunne kanskje hjulpet om ikke du får besøk av kyndige raskt nok..

Skrevet

Volvo T5 turbo? Det kan være orignal dump som er åpen konstant..Den ser du på bilde 3.

Har WG klokka 2 innganger? Trykkslangen skal inn på den nederste tappen.

Ellers kan det ha sammenheng med staget fra WG klokka, ikke reglementert bøy det der ;)

Skrevet

når det gjelder bilde 3 så er den saken tatt av og lagt over ei skive, som han som laget turbo oppsettet hadde, og wg`en jeg bruker nå, er på bilde 2

Skrevet

Problem solved, eller rettere sagt funnet. Svært hull i den originale innsugsbelgen som man ikke ser før man bøyer og bender litt på belgen.

Så nå får han sette på et skikkelig silikonbend :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...