rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 fikk sjokk over at bilen min veier 1800kg, bmw cab, e36, hvor kan jeg lettest hente død vekt?`hva kan fjernes? hva kan jeg gjøre? carbon er vel tingeN? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Kommer litt ann på hva du mener med dødvekt.Stereo og isolasjon veier mye.Siden du har cab veier vel kanskje ikke ruter så mye,men på en "vanlig" bil,så har du fort 15-20kg å hente på å skaffe plastikk-ruter.Plastikk(glassfiber eller carbon) panser og bagasjelokk er vel også en del å spare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Det der blir jo feil før det begynner, hva i all verden er vitsen med å lette en cab?? Monter kompressor eller kjøp en coupe. En cab er ikke ment til noe annet enn komfort, kos og sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2006 så det er feil av meg å fjerne vekt? javel, den var ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Kaste ut reselvehjulet og kjøre med lite bensin er jo relativt lett kan fort spare en 50kg der. Slanking av fører og passasjer+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 I min verden, ja. Å fjærne evt stereo og isolasjon fra en E36 cab(som forøvrig er en pen bil) blir jo å ta bort 30% av morroa med en cab. Det samme om du vil koste på titusenvis på carbon luker. Hva er det du vil oppnå? at bilen går litt fortere? Henger litt bedre på i svingene? Da er nok en blytung comfortmaskin av en cab helt feil utgangspungt. Men det er heldigvis lov å ha ulike meninger om samme tema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 så det er feil av meg å fjerne vekt? javel, den var ny Ja, det er det. Bruk heller litt tid på å øke effekten. Du vil ikke kunne fjerne så mye vekt at du vil merke noe til det heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2006 ja vel:) lurte egentlig på HVA som veide så mye, neste 2tonn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Er enig. Ser ikke poenget med å begynne med carbonpanser etc for å lette vekt på en E36 cab. De er jo beregnet på cruising. Hva er galt med litt vekt da? Vil du ha en lett bil, så er E30 med tak et bedre utgangspunkt. Hive ut interiør og montere et par bøttestoler, vips så har man fjernet ca.50Kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Bytt til dører i aluminium. Det er originalt på M3GT og M3,2L. De her 5kg lettere pr dør. Sett på den mindre felger eller noen som er veldig lette. De fleste billigfelger er bly tunge. Riv ut gulvteppet og alt i bagasjerommet. Kjører du bare om sommeren så tar du ut caben også, også montere du 2 bøtte stoler forann. Stolene i E36 er tunge.. Cab er 100kg tynge enn coupe siden den er stivet opp mye mere pga manglende tak og bakvindu. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 hvordan i all verden kan det ha seg at din cab veier 1800 kg? Min tidligere cab veide 1605 på vekt. Dette var en 328i, med 18", Hardtop stod på (35kg), hele bagasjerommet var fult av stereo i den og full tank.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2006 hehe, nei aner ikke, jeg skal sjekke vognkortet en gang til, så jeg ikke har sett helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 står det 1800 i vognkortet?? Det må være feil. I vognkortet på min stod det 1505. Det var uten all stereon og hardtopen. Vanlig vekt på e36 cab 6er er vel rundt 1450-1550.. Tror fatters 7er veier 1800.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 ta turen til en boss plass ellerno, der veier de bilen for deg =) Vet noen faktisk har kunnet kreve penger tilbake for feil info i vognkork. Dersom den er oppgitt med for høy effekt. Kansje det går med vekt også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 signalhornet er jo ekstravekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå