Gå til innhold

Bremselampe som lyser

hflesvik
 Share

Anbefalte innlegg

Kan godt være at bremseklossene dine er klar for å byttes. Men det kan jo være at slitasjevarsleren er løs, brudd osv....

Men dette ser du når du tar av hjulene. Er en føler bak ( høyre side, tror jeg) og en føler foran ( venstre side, tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Bremseveskenivået er ok, lampen for slitte klosser begynte å lyse dagen før jeg skulle bytte klossene. byttet de, satte sensoren tilbake, men lyset ville ikke slokke. lurer på om det må slettes via datamaskinen, sånn som airbaglampe osv. mente jeg leste om dette en plass, men finner det ikke igjen... Hvis jeg ikke har drømt, mente jeg å ha lest at de slukket etter at man hadde kjørt ett stykke, men er jammen ikke sikker.... får kjøre en lengre tur i kveld å sjekke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

At den lampa lyser på e36 er ihvertfall ikke noe skjeldent fenomen.

Den indikerer vel at det er lite bremsebelegg, men lyser også om den er brutt, løs, eller lignende. Kan nok stemme at den kan lyse om du har uoriginale bremseklosser, det er det i mitt tilfelle.

Har også opplevd at den har begynt å lyse når det er mildvær på vinteren, da skivene blir våte og glatte, og sensoren tror klossene er slitte.

Men sjekk først om føleren er som den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...