hflesvik Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 Bremselampa på min compact 98-modell begynte å lyse. ABS-lampa og antispinn-lampa lyser fra før. Har dette en sammenheng? Hva er årsaken til at den har begynt å lyse? Må skiver, calippere evt klosser skiftes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 Kan godt være at bremseklossene dine er klar for å byttes. Men det kan jo være at slitasjevarsleren er løs, brudd osv.... Men dette ser du når du tar av hjulene. Er en føler bak ( høyre side, tror jeg) og en føler foran ( venstre side, tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Mars 6, 2007 Share Skrevet Mars 6, 2007 byttet min klosser bak, men den lyser enda... må den slettes med datamaskin, eller forsvinner lyset etter en stund? var en sensor på høyre bakhjul, som ble satt på plass igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 6, 2007 Share Skrevet Mars 6, 2007 Lavt bremsevæske nivå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Mars 7, 2007 Share Skrevet Mars 7, 2007 Bremseveskenivået er ok, lampen for slitte klosser begynte å lyse dagen før jeg skulle bytte klossene. byttet de, satte sensoren tilbake, men lyset ville ikke slokke. lurer på om det må slettes via datamaskinen, sånn som airbaglampe osv. mente jeg leste om dette en plass, men finner det ikke igjen... Hvis jeg ikke har drømt, mente jeg å ha lest at de slukket etter at man hadde kjørt ett stykke, men er jammen ikke sikker.... får kjøre en lengre tur i kveld å sjekke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Kompis a meg kjøpte seg en bmw der lampen lyste.. grunnen til det var at klossene ikke er orginale.. slikt kan forårsake dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 At den lampa lyser på e36 er ihvertfall ikke noe skjeldent fenomen. Den indikerer vel at det er lite bremsebelegg, men lyser også om den er brutt, løs, eller lignende. Kan nok stemme at den kan lyse om du har uoriginale bremseklosser, det er det i mitt tilfelle. Har også opplevd at den har begynt å lyse når det er mildvær på vinteren, da skivene blir våte og glatte, og sensoren tror klossene er slitte. Men sjekk først om føleren er som den skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Det letteste er å ta ut pæra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå