Gå til innhold

luftfilter. mer effekt?


Anni85
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt i nytt sportsfilter, innsatstypen. Du klarer nok ikke å merke noen forskjell i akserellasjon, men det jeg følte var at det var litt raskere respons i motoren. Kan godt være noe psykisk, men jeg hadde overhodet ikke tro på å merke noen som helst forskjell på forhånd. Det hører også med til historien at det gamle filteret var rimelig fullt av dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det har effekt ja,for når det blir lettere for motoren å suge inn lufta,så er jo det alfa og omega.jeg har hatt kn filter på begge mine BMW`er,og har hvert fornøyd.men kjøp et filter somm du får kjøpt rensesett til som K&N filter eller KingDragon,for de blir skitene etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trykkluft å anbefale mht. til rensing av KN filter?

Eller skal man vaske det i såpe og ha på olje?

Og når seg sier trykkluft mener jeg ikke 300 psi fra innsiden av filteret altså, bare for å få bort fluer, støv, partikler...

jeg pleier å støvsuge filteret først,så sprayer jeg på rensevesken,og lar den virke i 10 minutter,såskyller jeg det med kokende vann under springen,slik at strålen går fra innsiden og ut,så lar jeg det tørke over natta,så sprayer jeg på ny olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden blir iallefall bra!

Elsker lyden etter jeg byttet filter, liker en diskret eksos med litt lyd fra filter/motor ved pådrag..

så enig med deg :!::!:

8) grunn nok til å skifte filter bare det :D , så får effekt være effekt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter og effektpotte gjør sikkert at man får en 4-6hk extra, om man kjenner det er mer usikkert, men satt på filter og effektpotte på min gamle e36 og det virka som han dra mer bra bunnen av, men dette kan jo også være ren innbilling pga lyden, men er absolutt vært d, kjempe arti å kjøre da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...