Gå til innhold

Airbag lampa lyser i E46 ??


BmMm3
 Share

Anbefalte innlegg

Har samme problemet med min.. :(

Fikk ett tips at det kunne skyldes kabelen under setet. Jeg sjekket den hos meg og den ene lederen var koblet fra. Jeg tror feilen er at når setet flyttes langt frem eller langt tilbake strekkes denne kabeln alt for mye og til slutt ryker den. Jeg har ikke gjort noe med det enda, men håpet på at det var noen andre som har opplevd det samme og som vet pris på rep. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har lyst 2 ganger og begge gangene var det sensor i passasjer sete som var deffekt. :(

Nette sum av 3500,- på Autozentrum. Sikkert billigere om du gjør det selv :wink: Men du må ta fra hverandre hele sete trekket.

Dette er min erfaring hvertfall. Ta en tur til et BMW verksted og ta en diagnose, det er det enkleste i førsteomgang.

Men bilen går igjennom EU kontroll selv om airbag lampa lyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når lampa lyser, er Airbag koblet ut av sikkerhetsmessig hensyn. dvs at de ikke funker hvis du krasjer..

mener det er bare å ta ut kontakten til Airbag sensoren, så slutter lampa å lyse!? aldri prøvd dette men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en opel vectre 97 mod hvor airbag-lampa plutselig begynte å lyse. det var begynnelsen på et "helvete". et par uker seinere begynte abs lampa å lyse. på toppen av dette begynte bilen å fuske. måtte gå på reserveprogrammet for motorstyring. ble stående på verkstedet en god stund m/ sluttregning på 20000 ,- etter dette var jeg ikke sen med å selge bilen.. fikk dårlige minner når jeg leste innlegget ditt. men dette var en opel da :( ikke en BMW 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom ett verksted som sa at det tok en times tid med jobb men de visste ikke prisen på kabelen da. De ville ikke anslå noe fast, men kanskje 2000,- ikke var så langt unna sa de.

Han sa også at det er noe tennladninger :!: koblet til airbagen som er på den kabeln så det er ikke anbefalt å tukle med den selv.

Men jeg tror han prøver å skremme meg, fordi kabeln har helt tydelig ett brudd og kontakten er enkelt å plugge ut. Hvis det allerede er ett brudd så skulle de jo bli normalt når jeg skjøter ledningen slik at jeg får kontakt igjen. Jeg tror dette vil gå bra uten at airbag løser ut :? . Noen som vet noe annet?

Her er delen.. Nr2 på bildet :wink:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg, måtte eg bytte denne puten i setet..ligger en sensorpute i sete sa de, måtte ut med stolen og sy inn ny pute, kostet vel ca. 3000kr!!

Dårlig konstruksjon sa de, varnok at du satte kneet i puta nå du lente deg inn for å hente noe f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...