Gå til innhold

1 dager gammel asfalt - Asfaltsprut langs siden av bilen?

SeT
 Share

Anbefalte innlegg

En bekjent kjørte på 1 dag gammel asfalt med sin sølvgråe bil. Det endte opp med at bilen fikk sinnsykt mye sorte flekker på siden av bilen, og stort lag med asfalt i hjulbuene. Asfalten hadde satt seg i lakken med en gang han merket at det hadde sprutet opp på bilen.

Har ingen bilder av bilen, men tenk dere at dere har kjørt i en stor gjørmedam og gjørma har satt seg på bilen. Slik ser det ut, bare det er asfalt som er umulig å få av.

Hva må til for å få asfalten av? Jeg har aldri opplevd noe lignendes når jeg har kjørt på ny asfalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta kontakt med de som er ansvarlige for asfaltleggingen (riksvei/europavei tror jeg er fylkeskommunen eller Vegvesenet, mens lokale veier er kommunen), parkere bilen foran inngangen og si at du ikke vil se den før den er ren igjen? Er ikke asfalten klar til å kjøres på skal de selvfølgelig ikke åpne opp heller. Det går biler til mange millioner på veiene våre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at lakken har blitt skadet av asfaltflekker.

Auto Glym Intensive Tar Remover fjerner garantert asfalt. Dog kan lakken bli litt matt etterpå og må kanskje vaskes. Esso Sabilex er også et bra produkt. Fjerner ikke asfalt like effektivt som Auto Glym, men har en polerende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner wonderclean! Har enda ikke vært borte i noe som denne ikke fjerner. Får vekk alt av gammel møkk i og dritt i lakken. Blir helt glatt og skikkelig blankt. Legger også igjen en beskyttende hinne. Jeg har ihvertfall fått vekk asfaltflekker både på lakk og på felger med denne. Bruker den minst 3 ganger i året på hele bilen. Fikk den anbefalt av en lokal dekkforhandler. Koster 90 kr for en boks og den holder til 2 ganger puss av hele bilen.

big965-0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...