SeT Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 En bekjent kjørte på 1 dag gammel asfalt med sin sølvgråe bil. Det endte opp med at bilen fikk sinnsykt mye sorte flekker på siden av bilen, og stort lag med asfalt i hjulbuene. Asfalten hadde satt seg i lakken med en gang han merket at det hadde sprutet opp på bilen. Har ingen bilder av bilen, men tenk dere at dere har kjørt i en stor gjørmedam og gjørma har satt seg på bilen. Slik ser det ut, bare det er asfalt som er umulig å få av. Hva må til for å få asfalten av? Jeg har aldri opplevd noe lignendes når jeg har kjørt på ny asfalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Går ut ifra at han har prøvd avfetting? Varmt såpevann og innsektssvamp kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hva med Auto Glym Tar remover (asfalt fjerner) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Avfetting er prøvd ja, uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Jeg har fjernet dette ved å vaske grundig og så polere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2001e46coupe Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 prøv parafin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hva med Auto Glym Tar remover (asfalt fjerner) ? Denne burde gjøre susen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Meguair Clay Bar hevder å fjerne alskens asfalt og dritt... 276,- hos BilXtra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 White Spirit. Funker på alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 White Spirit. Funker på alt. Bare det ikke matter lakken så. Kansje parafin er bedre løsning? Er det ikke det avfetting innholder også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Det gjør ikke det. Bruker det på den nederste delen av bilen hver vår. Husk å polere etterpå bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hva med å ta kontakt med de som er ansvarlige for asfaltleggingen (riksvei/europavei tror jeg er fylkeskommunen eller Vegvesenet, mens lokale veier er kommunen), parkere bilen foran inngangen og si at du ikke vil se den før den er ren igjen? Er ikke asfalten klar til å kjøres på skal de selvfølgelig ikke åpne opp heller. Det går biler til mange millioner på veiene våre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg har aldri opplevd at lakken har blitt skadet av asfaltflekker. Auto Glym Intensive Tar Remover fjerner garantert asfalt. Dog kan lakken bli litt matt etterpå og må kanskje vaskes. Esso Sabilex er også et bra produkt. Fjerner ikke asfalt like effektivt som Auto Glym, men har en polerende effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Berner wonderclean! Har enda ikke vært borte i noe som denne ikke fjerner. Får vekk alt av gammel møkk i og dritt i lakken. Blir helt glatt og skikkelig blankt. Legger også igjen en beskyttende hinne. Jeg har ihvertfall fått vekk asfaltflekker både på lakk og på felger med denne. Bruker den minst 3 ganger i året på hele bilen. Fikk den anbefalt av en lokal dekkforhandler. Koster 90 kr for en boks og den holder til 2 ganger puss av hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puma Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hvem forhandler denne? (Berner Wonderclean) Liten artig ekstra opplysning: Fant denne linken på nett når jeg søkte etter produktet. Bilen bør bli ren av noe som ser ut til og ta livet av deg http://62.180.224.16/data_filesystem/do ... 951023.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå