RenZor Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Det var ikke mange millimetrene unna. Sto på bremsene og fikk svingt unna. Se hva krabaten hadde i munnen: Rett og slett imponerende fangst. Har aldri sett en så stor ørret før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 hva f.. først holdt du på å drepe`n og så bøffa du foret hans? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 hva f.. først holdt du på å drepe`n og så bøffa du foret hans? Trur jeg dauer av latter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollilur Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 haha:) her i vardø har vi nu oter'a gåanes runt i byen, å står på narvesen trappa osv:) skremme katter å lage lyda.... hahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 nesten som når jeg akkurat hadde fått lappen. lå vel sikkert på 100km/t åsså kom det et kamikaze ekorn springende over vei, dumme meg vrengte ratte og var kun få cm unna å krasje med autovernet, men ekornet overlevde jo ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Her for litt siden hadde jeg cruisecontrolen på xxx km/t og bilen foran meg i skulleruddumpa begynte å bremse og det brått. Så stoppet han. Jeg legger meg i venstrefila og idet jeg begynner å komme på siden av bilen var det en gris midt i veien. Bremsen i bånn og lang kø bakover.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mgsninja Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 hva f.. først holdt du på å drepe`n og så bøffa du foret hans? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 hva f.. først holdt du på å drepe`n og så bøffa du foret hans? årets as...hahahha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 Her for litt siden hadde jeg cruisecontrolen på xxx km/t og bilen foran meg i skulleruddumpa begynte å bremse og det brått. Så stoppet han. Jeg legger meg i venstrefila og idet jeg begynner å komme på siden av bilen var det en gris midt i veien. Bremsen i bånn og lang kø bakover.. Gratis juleribbe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 Greit nok at man får en støkk når et dyr spretter ut i veien rett foran bilen, men man vrenger da strengt tatt ikke bilen automatisk ut i grøfta av den grunn. Hadde det vært en elg, så greit nok, men et ekorn eller oter? Man sitter jo tross alt i en bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 Greit nok at man får en støkk når et dyr spretter ut i veien rett foran bilen, men man vrenger da strengt tatt ikke bilen automatisk ut i grøfta av den grunn. Hadde det vært en elg, så greit nok, men et ekorn eller oter? Man sitter jo tross alt i en bil. samme tenkte jeg når jeg så noen bevegelser i veikanten...og endte opp med at jeg kjørte over en rev...som dro med seg masse plastikkdeler fra frontfangern..og lagde riper og masse annet shiiit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 samme tenkte jeg når jeg så noen bevegelser i veikanten...og endte opp med at jeg kjørte over en rev...som dro med seg masse plastikkdeler fra frontfangern..og lagde riper og masse annet shiiit.. Hvis alternativet er å bli kjent med autovernet, så kjøper jeg heller en ny fanger. -) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 samme tenkte jeg når jeg så noen bevegelser i veikanten...og endte opp med at jeg kjørte over en rev...som dro med seg masse plastikkdeler fra frontfangern..og lagde riper og masse annet shiiit.. Hvis alternativet er å bli kjent med autovernet, så kjøper jeg heller en ny fanger. -) hehe..sant...bare kjørte overn..stoppa og tok bilder av reven..men var litt kjipt..for han sprella og skrek og greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 synes det anntyder god logisk sans å dra bilen unna eller aller helst bråbremse. hjernen bruker lang tid på å gjenkjenne en gjenstand for så å vurdere om dette er uheldig å krasje med,og med tanke på antall meter i sekundet vi forflytter oss på enkelte veier er nok det en god evne å ha. har hatt noen skikkelige bråbremser selv for både dyr,fugler og dumme bilister,men aldri angret på det i etterkant selv om det har kosta 5lapper å unngå sistnevnte... men alt lar seg ikke redde alikevel. en 17 år gammel gutt gjemte seg ifjor vinter mellom to biler i en trang gate fordi han skulle skremme en kollega av meg. han overlevde med noen brukne ben og hjernerystelse. er ikke bare dyr som løper ut i veien.....kan like gjerne være en sammenkrøka tenåring med promille som en grevling. men treffer dere noen dyr så ring ihvertfall politiet og meld fra slik at de blir avlivet. leste at folk har latt hardt skadete dyr ligge i veikanten og da vil jeg påstå vedkommende burde vært fratatt førerkortet for livstid og hatt en god omgang med pryl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 synes det anntyder god logisk sans å dra bilen unna eller aller helst bråbremse. hjernen bruker lang tid på å gjenkjenne en gjenstand for så å vurdere om dette er uheldig å krasje med,og med tanke på antall meter i sekundet vi forflytter oss på enkelte veier er nok det en god evne å ha. har hatt noen skikkelige bråbremser selv for både dyr,fugler og dumme bilister,men aldri angret på det i etterkant selv om det har kosta 5lapper å unngå sistnevnte... Sant, hjernen bruker litt tid på å behandle situasjonen. Men hvordan man reagerer bør jo også avhenge litt av situasjonen. Kjører man på en øde landevei midt på natta og ser noe på størrelse med en støvsuger som spretter frem foran bilen så er jo sjansen for at det er en snørrunge eller full tenåring ganske minimal. Dersom man derimot befinner seg i områder hvor snørrunger og fulle tenåringer er kjent for å vanke (typisk: by, tettsted) så bør man jo selvfølgelig tilpasse farten deretter. Man kjører f.eks ikke i 80 km/t kloss inntil en buss som har stoppet i veikanten. Men generelt bør man jo alltid prøve å tilstrebe vegtrafikklovens §3; altså å kjøre hensynsfullt og å være aktpågivende og varsom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå