Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med et problem.

Bilen min har 93000 km nå og er en 320 dat 2003. Det som er problemet er at bilen sporer mens jeg kjører, og mens jeg bremser opp. Det e så gale at en må ligge og styre imot.

Jeg har fått noen tips på at det kan være dekkene mine som er dårlige og at dette fører til sporingen.

Men det som er rart er at dekkene mine framme er helt nye.

Kan det være at foringene mine begyner og bli slitte. hvis det er det, vilken foringer kan jeg skifte for å bli kvitt dette broblemet.

På forhånd takk for hjelpen

:lol::lol::lol::lol:

Skrevet

Hei

Jeg har 225/55/16 og det er Firestone dekk. ikke det beste i verden tror jeg.

Men jeg har liten tro på at det er foringer som er gåen.

Det er nok som dere sier at brede dekk og noen nye dekk sporer...

Skrevet
Hei

Jeg har 225/55/16 og det er Firestone dekk. ikke det beste i verden tror jeg.

Men jeg har liten tro på at det er foringer som er gåen.

Det er nok som dere sier at brede dekk og noen nye dekk sporer...

Hvis foringene dine er Ok,så er dekkene dine som er problemet.bytt til litt smalere dekk foran eller bredere bak.

Skrevet

Sporingen kommer av at dekksidene jobber mot spor i asfalten. Har selv hatt ett par Bmw er med sporing. Vår 2001 320dat. Har vi 18 toms på med 235/40/18. Dette sporet litt, men kjøper du billige dekk er de som regel ganske "firkanta" i formen. Kjøpte nettopp nye kvalitetsdekk og satta fremme....All sporing er historie, går snorbent( kona ble veldig fornøyd) . Kjører nå på Vredestein ultrac som jeg sterkt kan anbefale.Skiftet også på en 530d jeg hadde fra dunlop 235 som sporet veldig, til Vredestein ultrac...og igjen forsvant all sporing. Har nå nettopp skiftet ut mine framdekk på 730d en min til...ja nettopp Vredestein ultrac. Ble som en ny bil og kjøre. Vil bare legge til at de dekka som sto fremme var kun 3 mnd. gamle...så de sporet ikke pga. slitasje.

Må legge til at jeg ikke selger dekk, men er så fornøyd med disse dekka på bilene våre da vi tross alt kjører 18 toms på de.

Du betaler litt mer for disse dekka, men det får du 10 ganger igjen i form av kjøreglede.

Skrevet

jeg fikk på nye dekk bak på min 320 på fredag. Sonar dekk 225.40.18. å da blei bilen veeeeldi sporette. Har goodyear eagle f1 framme 215.35.18.

Kan forsjelli dimmensjon framme å bake ha noe grunn til at det spora meir en vanli?

Skrevet

Bredere dekk bak enn fremme tror jeg ikke har noe og si. Både på min 530d og 730d har jeg bredere dekk bak enn fremme. Jeg tror det har veldig mye og si med utformingen av selve dekket og anleggsflaten det har mot asfalten. "runde" kanter på dekka slik som Vredestein har. har ihvertfall jeg fått troen på.

Skrevet

Må jo legge til at riktig lufttrykk er alfa-omega.

Kjører selv med Conti sportcontact 2 med 225/45 17....de sporte litt helt i starten før jeg fikk riktig mengde luft, nå er det såvidt jeg merker det fra tid til annen.

Skrevet

Yo!!!! Hadde 235/35/19 foran og 265/30/19 bak på min gamle bmw. Dekkene som jeg brukte var NANKANG ULTRA NS2. Sporet nesten ikke i det hele tatt. Ble positivt overrasket. Og med riktig lufttrykk og en skikkelig hjulstillingskontroll gikk det som en drøm på dårlige Bergensveier. :D

Skrevet

takk for masse fine svar :D:D:D .

Nei jeg må si meg enige i det dere skriver. Det skal være for godt til å være sandt at foringer skal gå så tidlig.

Tror jeg får sjekke lufttykket en gang til, og hjelper ikke det får jeg bare skifte til Vredestein ultrac dekk.

Det får vente til sommeren da jeg skal ha nye felger 18". Nå kommer snar vinterdekkene på så da blir vel ting mye bedre tenker jeg :D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...