Gå til innhold

BMW i Brasil

Anni85
 Share

Anbefalte innlegg

Var på ferie i Brasil i Mars. Der så jeg mange spesielle bilmodeller. bla VolksWagen Gol, en kryssning mellom Golf og Polo. Alle Opel modellene heter Chevrolet.Ganske morsomt for en som er bil-interressert :D Men jeg så ikke en eneste Bmw modell i Brasil? Blir det ikke importert Bmw til Brasil, eller Sør-Amerika? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at de fleste i Brasil er fattige, og at ikke alle kan kjøre rundt i BMW'er.... kommer nok litt ann på hva slags strøk man besøker tenker jeg :wink:

jo. selvsagt. men som sagt så var det en del audi`er av nyere årgang i brasil. og selv om det er mange fattige så er det noen med veldig mye penger i brasil også. var liksom litt snodig.. men det er klart, noe vanlig merke ville selvsagt ikke bmw bli i brasil uansett. er mye fattigdom :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende BMW ikker har posisjonert seg så godt i Brasil enda... Brasil har også hatt veldig store økonomiske problemer, noe som kan ha gjort det ugunstig å importere BMW dit... akkurat det er jeg ingen ekspert på, men jeg vet at Brasil har hatt problemer, og det kan ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende BMW ikker har posisjonert seg så godt i Brasil enda... Brasil har også hatt veldig store økonomiske problemer, noe som kan ha gjort det ugunstig å importere BMW dit... akkurat det er jeg ingen ekspert på, men jeg vet at Brasil har hatt problemer, og det kan ha noe med saken å gjøre.

kan nok hende at du er inne på noe der :wink: men vi så faktisk en og annen godbil i brasil. honda feks. skikkelig gromme utgaver :wink: sjøl om jeg personlig aldri har hatt sansen for "riskokere" :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasil har massive fattigdomsproblemer... over 10% av befolkningen lever i ekstrem fattigdom og tilsammen 30% av befolkningen er av bl.a verdensbanken definert som fattige. Det finnes en mindre gruppe med ekstremt rike mennesker (inkl. Prinsesse Ragnhild Fru Lorentzen), men generelt er det typisk for Brasil (og resten av Syd-Amerika) at resursene er ulikt fordelt. Brasil har imidlertid store muligheter i fremtiden og mange mener at de kan bli et slags latinamerikansk Syd-Korea. I dag er Brasils økonomi verdens niende største (etter Italia på 8 plass - Norge på 42 plass), men den er i kraftig vekst. Landet er enormt og med over 186 millioner mennesker har de uten tvil et potensiale... bare de klarer å holde politisk stabilitet og få innført sosiale reformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har selv 4mnd fartstid nedi brasil, og det finnes "eksotiske" bilmerker nedider(HummerH2, BMW 740Li, Merce. CLS) ...men pga. høy importavgift er det bare de som virkelig har penger som har råd til å ha slike biler... :(

pris eksempel: Hummer H2 ca. 400 000 Real(lokal valuta)kurs: 3,2) med litt hoderegning så ser en fort at en H2 i norge blir ganske billig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasil har massive fattigdomsproblemer... over 10% av befolkningen lever i ekstrem fattigdom og tilsammen 30% av befolkningen er av bl.a verdensbanken definert som fattige. Det finnes en mindre gruppe med ekstremt rike mennesker (inkl. Prinsesse Ragnhild Fru Lorentzen), men generelt er det typisk for Brasil (og resten av Syd-Amerika) at resursene er ulikt fordelt. Brasil har imidlertid store muligheter i fremtiden og mange mener at de kan bli et slags latinamerikansk Syd-Korea. I dag er Brasils økonomi verdens niende største (etter Italia på 8 plass - Norge på 42 plass), men den er i kraftig vekst. Landet er enormt og med over 186 millioner mennesker har de uten tvil et potensiale... bare de klarer å holde politisk stabilitet og få innført sosiale reformer.

virkelig inponert over dine kunnskaper fredrik! :D vet jo at brasil har bla. bilfabrikker som er på "rett vei". satt på flere brasiliansk bygde taxier i brasil som alle virket meget godt sammenskrudde. de har jo helt klart kompetanse også. og med over 186 millioner innbyggere burde jo alle muligheter ligge åpne for brasil. fattigdommen er jo et stort problem i brasil.likevel tipper jeg at vi finner biler fra brasil til europa om en ti års tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virkelig inponert over dine kunnskaper fredrik! :D vet jo at brasil har bla. bilfabrikker som er på "rett vei". satt på flere brasiliansk bygde taxier i brasil som alle virket meget godt sammenskrudde. de har jo helt klart kompetanse også. og med over 186 millioner innbyggere burde jo alle muligheter ligge åpne for brasil. fattigdommen er jo et stort problem i brasil.likevel tipper jeg at vi finner biler fra brasil til europa om en ti års tid :)

Du finner biler fra Brasil i Europa allerede i dag... f.eks er den relativt nye VW Fox bygget i Brasil... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner biler fra Brasil i Europa allerede i dag... f.eks er den relativt nye VW Fox bygget i Brasil... :wink:

:wink: visste jeg faktisk ikke :D hmm.. vet jo at mexico er blitt en storprodusent av biler. da er de jo ihvertfall på rett vei! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...