Odde Skrevet Oktober 17, 2006 Skrevet Oktober 17, 2006 Bilen min går litt ujevnt på tomgang, Når jeg begynner å kjøre går den helt normalt. Den jager ikke på turtallet,men "slår" liksom litt innimellom. Noen tips til hva jeg kan sjekke? Bytta plugger uten at det ble noe bedre. Er det noen på Østlandsområdet som kan kjøre diagnose på bilen for en billig penge? Hva koster dette på merkeverksted? Bilen dette gjelder er en 318, 99 modell.
oveb Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 kan være vakumventilen som er gåen.. hadde samme feil på min bil.. kan være lurt å sjekke..
kabeldeigen Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 Kan være LMM og lamdasoden som er gåen. Kan også suge falsk luft en eller anne plass
Odde Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2006 det virker nesten som den er på vippet til å gå på tre sylindre liksom. når jeg kobler av lmm går den mer ujevnt på tomgang.. Men når jeg gir gass eller kjører vanlig er bilen som normal.
cubetito Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 kontakt kjetil sømme han er medlem her. holder til i ryen. tar ca 150 kr for å lese av.
Richie85 Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 kan være vakumventilen som er gåen.. hadde samme feil på min bil.. kan være lurt å sjekke.. Jeg hadde også feil med en vakumventil eller noe innsugsventil av noe slag.. ble hvertfall bra etterpå! ingen krise hvertfall
John H Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 Hadde samme problem på min, både e36 og e46 og der var det denne " Veivhusventilasjonen" som var tett..byttet denne og alt var fryd og gammen, koster vel 2-3 hundrelapper
Odde Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 Kan dette ha en sammenheng med dette tilfellet på bilen min? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... vannskvett Er det ventilen før denne slangen dere snakker om?
Kjetil Sømme Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Seing svar men: Det er som regel en vakuumslange og en vakuum-ventil som er gåen. I noen tilfeller er det også en ventil til innsugspjeldet. Hvis du har problemer på annet enn tomgang kan det også være lambda (som kan være defekt eller blitt sota ned) eller luftmassemåler.
StigJ Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Dette har jeg og merket sånn i ny og ne. Helst når det er mye fuktighet i lufta. Som regel er den helt normal. Men når det skjer og den står på tomgang så går turtallet opp og ned hele tiden. Høres nesten ut som om motoren skal stoppe. Når jeg kjører er alt normalt.
Kjetil Sømme Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Kan også være sensoren til kamakslinga. Men det letteste er jo å sjekke den vakuumslangen. Vipp ut de 2 små plast-pluggene på toppen av motoren og skru deretter ut 2 10mm skruer. Så ser du slangen ligge på tvers av innsuget. Hvis den er av gummitypen, så er den nok morken (kommer av koksing som er forårsaket av lange oljeskift-intervaller).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå