Gå til innhold

moms/avgifter på innførsel av delebil fra sverige

///frank
 Share

Anbefalte innlegg

Prosessen stemmer slik som Jonassssss skriver.

Det med kjøpekontraktens sum får bli opp til hver enkelt og deres samvittighet så det skal jeg ikke ha noen formening om.

Tok inn en gammel Chevrolet Step-side for noen år siden, og hele seansen på grensestasjonen var unnagjort på mellom 10 minutter og kvarter. :D

Vi trengte derimot ikke legimitasjon fra selger utover kjøpekontrakten, men det kan jo være dette har endret seg siden dengang.

-Og ja, du må ha prøveskilter videre hvis du ikke har den på henger.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du må ha prøveskilt. De setter du bare på med engang du kjøper bilen.

Da er forsikring og alt iorden med engang visst det skulle skje noe på turen.

Prøveskilt gjelder for hele norden.

okey takker for svaret jonasssssssssssssss :wink: så da blir stockholm next berre det eg blir enig med selger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di svenske skiltene(tollvesene sender di tilbake til vegverket)

Man trenger ikke å ha med de svenske skiltene. Jeg hadde ikke med de da jeg importerte bil fra Sverige. Den svenske eieren hadde levert dem inn før salg. Kvittering og vognkort holder.

Vil tipse om at tollerne ikke er dumme, så ikke skriv for lav kvittering. De har rimelig god oversikt over hva biler koster i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg kjørte inn i Norge på svenske skilt etter import av delebil. Stoppet i tollen og gjennomførte papirarbeidet på vanlig måte, men fikk beholde skiltene. Vanlig praksis eller feil fra tollerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...