Gå til innhold

er 260000km mye for en m5 motor.93 modell

Anbefalte innlegg

Skrevet
E34 M5`ene er meget solide. Men se opp for sprekker i blokken. :shock:

Men det er sikkert meget vanskelig siden motoren sitter i bilen.

den står nok i bilen ja :wink:

Skrevet
Ein M5 motor er jo ein motor som blir kjørt litt hardt... Eg trur ikkje eg hadde kjøpt ein som hadde gått 260.000km uansett kor godt vedlikeholdt den er!

Nja... de fleste europeiske M5´ene blir faktisk brukt til "intercity" transport mellom de tyske byene (les: pendlerkjøring)... som et alternativ til tog/fly. Banekjøring etc. er for de spesielt interesserte og de er ikke mange i den store sammenheng. Når det er nevnt ville jeg nok heller ikke ha kjøpt en motor som har kjørt 260000 kilometer, men det gjelder alle typer bilmotorer.

Skrevet

visst denne motoren har blitt godt vedlikeholdt, går fint å ikke bruker olje eller vann så hadde ikkje jeg hatt noe problem med å kjøpe den. disse motorene er ment til litt frisk kjøring. skal man ligge å daffe på 2500 rpm så kan man like godt kjøpe en 520 :D

Skrevet
visst denne motoren har blitt godt vedlikeholdt, går fint å ikke bruker olje eller vann så hadde ikkje jeg hatt noe problem med å kjøpe den. disse motorene er ment til litt frisk kjøring. skal man ligge å daffe på 2500 rpm så kan man like godt kjøpe en 520 :D

Siden en 520 er totalt uegnet til å ligge å daffe på 2500 rpm med er jeg uenig i det utsagnet. Man må over 4000rpm før det skjer noe med en E34 520. Det er utrolig herlig å drag fra bunn.. noe jeg regner med at man får med en M5, selv om den har mesteparten i topp. Derfor tror jeg nok det helt sikkert finnes en del M5er som har vært kjøpt som cruiserbiler til/fra jobb, av personer som liker å kjøre uten å måtte bruke pisk. Men de tilhører nok mindretallet, siden disse personene sannsynligvis ofte gikk for en 750i i stedet for M5.

Skrevet
Siden en 520 er totalt uegnet til å ligge å daffe på 2500 rpm med er jeg uenig i det utsagnet. Man må over 4000rpm før det skjer noe med en E34 520. Det er utrolig herlig å drag fra bunn.. noe jeg regner med at man får med en M5, selv om den har mesteparten i topp. Derfor tror jeg nok det helt sikkert finnes en del M5er som har vært kjøpt som cruiserbiler til/fra jobb, av personer som liker å kjøre uten å måtte bruke pisk. Men de tilhører nok mindretallet, siden disse personene sannsynligvis ofte gikk for en 750i i stedet for M5.

For et par år siden var det en diskusjon om dette fenomenet på Autopower og da kom det frem at E34 M5 nettopp ble markedsført i Tyskland som "businessbilen" fremfor noen. Bilen for den vellykkede, sporty, travle, aktive og bilinteresserte forretningsmannen som skulle nå møter Stuttgart og München den samme dagen... og nå hjem til familien igjen om kvelden. Ergo var den også en familiebil, men uten at den var en kjedelig herregårdsvogn a la Volvo. Kort fortalt... den beste og mest brukervennlige bilen man kunne kjøpe for penger... 8)

Porsche markedsfører seg selv på den samme måten... her er f.eks et eksempel fra 1978 med en 911 SC. Poenget med en E34 M5 var imidlertid at forretningsmannen skulle kjøre hele veien selv + at den også kunne være en familiebil... det beste fra to forskjellige verdener.

78_911_800.jpg

Skrevet

Det har da vel ingen betydning hvor langt motoren har gått vist den er i bra stand? Vedlikehold er det viktigste. Men prisen blir selvsagt deretter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...