Gå til innhold

Hva innebærer M-tech på E36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nøyaktig hva er spesielt på E36 M-tech, slik den ble levert fra BMW?

Skrevet

Det fins forskjellige typer, men ofte menes det med M front, sideskjørt, dempere,lister og bakfanger..Noen tilfeller er det kun M-tech understell.. Så fins det forskjellige utgaver av e36 som f.eks avusedition

Dette er ting som kunne velges orginalt hos BMW ja.

Skrevet

Etter det jeg har sett, er det sjelden mulig å se på bilen utvendig? Men ratt og sportsstoler. Hva er forskjellig på understellet?

Skrevet
Etter det jeg har sett, er det sjelden mulig å se på bilen utvendig? Men ratt og sportsstoler. Hva er forskjellig på understellet?

15mm senk + stivere.

Kan være vanskelig å se forskjell utvendig, i og med at så mange har stylet bilen sin som M3, men orginalt er det relativt stor forskjell.

Original:

bm2on9.jpg

M3 / full m-tech:

e3694m3lrgdq6.jpg

Skrevet

Nå begynner jeg å lure på; er M-tech egentlig et navn på en utgave fra BMW? Eller er det slik at noen biler ble levert med mer eller mindre M-utstyr? Eller ble f.eks. evt. alle M-tech utgaver levert med f.eks. minimum M-tech understell, -seter og -ratt?

Skrevet

Og har hørt at M-tech understell også innebærer andre dempere(stivere og/eller kortere?) og grovere stab. stag?

Skrevet

Det kan deles opp ja. Noen utgaver har kun M-tech dempere/fjører som gjorde bilen noen mm lavere.

Noen med M-tech utsende som er da m front,m sideskjørt, sidelister og bakfangern. Sportstoler og Sportsratt er vel noe eget og som ikke har noe med M-tech å gjøre, men de fleste som hadde M-tech utsende krysset vel også av for sportstoler etc.. Dette var utstyr som man krysset av for. Det er det samme idag hvor man kan kjøpe ny 1er,3er eller 5er. Idag heter vel disse "sportspakke" som inkluderer kanskje litt mer enn tidligere.

Skrevet
Og har hørt at M-tech understell også innebærer andre dempere(stivere og/eller kortere?) og grovere stab. stag?

Min 320 97 modell ble levert med m-pakke. denne besto av fjører/dempere, frontfanger, sideskjørt, bakfanger, brede sidelister, hvite blinklys over hele bilen, m3 ratt i skinn,håndbrekk i skinn, sportstoler OG kraftigere stabstag.

• 3 months later...
Skrevet
Er det noe forskjell på en M-tech bakfanger og en vanlig bakfanger? Utover "Kofanger indsatsen" man får kjøpt hos Koed.

Forskjellen er faktisk ganske stor. Blir ikke det samme å kun montere en list på den originale.

Skrevet

er vel svart taktrekk når an har komplett m-tech i bilen. jeg hadde iallefall en E-36 med mtech levert fra fabrikk og den hadde svart taktrekk.

eller ligger dette i sportpakken?

Mvh Stian S

Skrevet
er vel svart taktrekk når an har komplett m-tech i bilen. jeg hadde iallefall en E-36 med mtech levert fra fabrikk og den hadde svart taktrekk.

eller ligger dette i sportpakken?

Mvh Stian S

Har svart taktrekk i min også, så det ligger nok i m-tech pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...