Gå til innhold

Bytte av seteføler (airbag) E-46?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden så lyser airbaglampa i min e-46 med sports-seter.... (pass side)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ER11&mospid=47628&btnr=65_0488&hg=65&fg=65

Er vel del nr 11?

Lampa lyser sånn fra og til, men kun når noen sitter på pass side....

Da kommer spørsmålet: Er dette en jobb som går greit å ta selv.... Tenker da på hvordan det er å få delt setet så en kommer til for å få bytta denne føleren... burde det settes vekk eller er det ett håp om å få sammens setene uten alt for store problem.....

P.S: dette er ikke noe novise spm, kan vel endel mer en den vanlige hobbymekanikeren..... men er det en drittjobb så tror jeg atte noen andre skal få lov til å ta det....

Skrevet

Måtte bytte denne hos meg også for 2 mnd siden, men eg leverte den inn til bavaria.

Mener eg har sagt i en annen tråd om dette at det kostet 3000kr, men ser i rekningen her nå at :

Puta koster : 739kr

Arbeid : 3422kr - så totalt 4161kr

Har forstått det slik at en må åpne selve sete, sette inn ny pute og sy igjen..uten at eg egentlig vet på hvilken måte de gjør det.

De brukte vel nærmere 4,5 time tilsammen, skulle tro de kunne de også for de var et meget kjent problem sa de..

Skrevet

På 4.5 time kan man vel sy et helt nytt sete, virker veldig mye tid det der selv om jeg ikke kjenner jobben. Var vel ikke skarpeste kniven i skuffa som gjorde jobben da. :lol:

Skrevet

Vel, det vet eg ikke..men de fikk samme svar både hos os bildeler og bavaria--Masse arbeid!

Er jo dessuten kjedeligt om man gjør et eller annet feil..eg måtte også inn og resette airbagsystemet, så eg hadde ikke gjort det selv uansett :wink:

Skrevet

Bytta nylig airbag sensor i sete mitt også.

3500 ca på Autozentrum. Tok mye tid ja, måtte ta fra hverandre sete.

Skrevet

Har selv dette på min bmw .. hvis dette er et vanlig problem.. burde ikke dette være gratis på en slags garanti eller noe?? dersom bmw har levert ut biler med et slik sikkerhetsproblem burde jo bilene bli kalt inn for å få rettet opp i det?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...