Gå til innhold

Luften siger ut av hjulet, men finner ikke hull...


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil hvor jeg kjører med 2,2 bar og i løpet av en uke siger det ned til 1,6 i det ene framhjulet uten at jeg vet hvorfor :? Jeg begynner nå som høstværet kommer og bli lei av å fylle luft og trenger litt hjelp;

Hjulet har vært sånn siden i sommer og jeg har to ganger vært hos dekkfirma (Dekkmann + Vianor) for å reparere en evnt lekkasje i hjulet, men de finner verken punktering eller feil på ventilen selv om de legger hjulet i vanntank. Når de tar av dekket og kjenner på innsiden finner vi heller ingen ting og ventilen er som sagt blitt byttet samtidig.

Min egen teori har vært at luften siger mellom dekk og felg i skarpe svinger på parkeringsplasser også videre, men etter å ha tatt det av og på to ganger nå (og selvfølgelig smørt på sånn fett) tror jeg ikke lenger det kan være tilfelle heller...

Jeg har ikke prøvd dekkreparasjon på boks siden jeg har blitt fortalt at det er noe skit å få av ved senere gummibytte.

For ordens skyld gjelder det dimensjonen 195/50/15.

Finner ingen sprekker i felgen og den slipper som sagt ikke luft i vanntank.

Jeg lurer derfor på om

1: Er det noen som forslag til hvor det blir av lufta?

2: Er det noen med erfaring med dekkreparasjon på boks? Blir det tett?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,siden jeg har jobbet litt med dekk og felg, så kan jeg kanskje gi deg en mulighet her. lekkasjen kommer ikke før ved belastning.Med det mener jeg når det sitter på bilen,og du kjører med det..

Har selv testet flere dekk som har lekket luft, men ved sjekk i vann,så har jeg ikke funnet noen lekkasje. Men etter en kort kjøretur har det forsvunnet luft..

I de tillfeller det har vært nye,eller tilnærmet nye dekk så har disse blitt byttet.og problemet har blitt borte. Er det derimot gamle dekk som du ikke får erstatta/bytta er dekkrep på boks løsningen..

PS

Dekkrep. på boks er siste løsning, og bør bare brukes i nødstillfelle syns jeg.

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også med å lapper dekk på jobben min, og jeg vil tro du mister luft ved belasning. Har du vekter som er festet på felgkanten (mellom felg og dekk)? Det kan sige ut luft der, og jeg hadde senest en med det problemet i går. Det kan hjelpe med å smøre opp dekket. Ellers så kan det være en skade (kantkjørt) som gjør at det siger når det blir belastet. En annen ting det kan være, er tørre/gamle dekk, men det tviler jeg på at du har.. :wink: Jeg ville ha smurt opp dekket, og byttet ventilen for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lekkasjer på mine hjul. Da la de på et slags lim mellom dekk og felg, men det ble ikke helt bra likevel i det tilfellet. PS: hvis lekkasjen er mellom dekk og felg vil det gjerne bli verre etter flere ganger dekket løsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips.

Ser ut som om jeg må prøve en kombinasjon av alle tipsene.

Det med kast har jeg ikke tenkt over, men siden det blir en del kast i hjulet etterhvert som luften siger kan det være at det er noen skjevheter de ikke klarer å fikse kanskje :( .

Jeg har byttet to felger en gang før fordi at de så ut som 8-tall etter et ublidt møte med et hull i veien på fjellovergangen Oslo - Jæren.

Denne felgen gikk klar dengang, men har jo nå rullet 100.000km så den har vel kanskje vært med på mye moro uten at jeg vet det.

Det er aluminiumsfelger så vektene sitter nå pålimt tre steder i felgen :?

Jeg frykter også (som dere sier) at det skal bli værre for hver gang vi tar av gummien, men det ser ut som om jeg får ta meg enda en tur til dekkfirma og sjekke igjen for tredje gang...

Evnt blir det å besøke Johs Bjerke og se om de kan ha en lik felg enda (4 år gammel nå, så det spørs vel...).

Takk for tips og innspill :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...