Deep Dish Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Ser ikke ut som 40mm senk det der.... Jeg hadde 40mm senking på min gamle E34 og det er jo stor forskjell ifra din...
Anderslien Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 Det ser jo faktisk ut som om den ikke vil lenger ned enda det har gått to uker Har du noen mulighet for å sjekke at du faktisk har fått 40mm foran? Står det noe delenummer på dem så du kan sjekke mot bestilt vare (i tilfelle de har pakket feil)? Ingen av mine har ikke hatt så stor forskjell mellom bestilt høyde og resultat etter 14 dager nei. Skal høre med GS jeg...
Kai-P. Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Er nok forskjell på "effektiv" senking fra merke til merke, jeg kjøpte komplett senkesett av merket Ventura med dempere fra Tyskland, skal angivelig senke 60/35, men jeg skulle gjerne ønsket meg litt til foran, men det ble jo greit nok, da.. (Sorry for møkkete bil og vinterhjul)..
Odland318is Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Ut fra de andre bilene med tilnærmet samme senk synes jeg at du så absolutt bør sjekke grundig opp i hva du egentlig har fått. Så ikke senka ut foran, og kanskje 15-20 mm bak...
bimmerdude Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 har aldri opplevd at biler setter seg etter to uker mer enn de 5 første meterne som vanlig når man har jekket opp bilen er bilen høyere enn vanlig men skal bare noen meter til før "spennet" i hjulopphenget forsvinner, det kommer pga endret sporvidde når bilen heves de bilene jeg har senket har holdt seg i akkurat samme høyde etter det.
Anderslien Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 Er nok forskjell på "effektiv" senking fra merke til merke, jeg kjøpte komplett senkesett av merket Ventura med dempere fra Tyskland, skal angivelig senke 60/35, men jeg skulle gjerne ønsket meg litt til foran, men det ble jo greit nok, da.. (Sorry for møkkete bil og vinterhjul).. Den så ikke senka 60 ut foran... Hmm, senking er vel forskjellig fra bil til bil det da? Er vel kanskje fordi at noen fjærer er stivere enn andre og sånt? bimmerdude Skrevet: Man Nov 06, 2006 12:03 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- har aldri opplevd at biler setter seg etter to uker mer enn de 5 første meterne som vanlig når man har jekket opp bilen er bilen høyere enn vanlig men skal bare noen meter til før "spennet" i hjulopphenget forsvinner, det kommer pga endret sporvidde når bilen heves de bilene jeg har senket har holdt seg i akkurat samme høyde etter det. Ja, jeg syntes det tar lang tid jeg også. Skal sjekke opp med GS om jeg har fått riktig jeg. Men kan ikke være at fjærene mine er stivere enn andre, så de ikke senker så mye som andre?
Gunnar Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Du skulle absolutt sett senkingen med en eneste gang. Normalt "setter" de seg i tillegg 5-10mm over tid, men bilen din skulle vært mye lavere i utgangspunktet enn den er på bildene dine. Som andre sier, kontroller at du har fått riktig sett. Det kan være feil senking (nesten lik null), eller at du har fått noe som egentlig er til større utgaver med tyngre motor, f.eks. 535i eller M5 (storeseksern).
Anderslien Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 Du skulle absolutt sett senkingen med en eneste gang. Normalt "setter" de seg i tillegg 5-10mm over tid, men bilen din skulle vært mye lavere i utgangspunktet enn den er på bildene dine. Som andre sier, kontroller at du har fått riktig sett. Det kan være feil senking (nesten lik null), eller at du har fått noe som egentlig er til større utgaver med tyngre motor, f.eks. 535i eller M5 (storeseksern). På TUV papirene, så står det faktisk 520i Touring. Kan det ha noe med saken å gjøre? Har sendt en mail til GS, men får jeg ikke svar snart, så får jeg vel ringe de og høre.
Anderslien Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 senkeskåler kan kanskje være nok? Tviler på det. Ville hatt den senka 20mm til tror jeg. Den har kun blitt senka kanskje 10mm maks fra den var original. Senkeskåler senker vel bare et par mm.?
Maestro Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Dette er vel akkurat grunnen til at man kjøper ordentlig vare. Senka Preluden min med eibach og målte etter en lite prøvetur. Senka +/- 2mm i forhold til oppgitt senk kunne ikke se antydnig til at de seg 4mnd etterpå. Vurderer Eibachs Pro Kit til E39'n, 30/20 med evt 10 mm skål foran. Tror jeg kan funke bra...
Anderslien Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 Dette er vel akkurat grunnen til at man kjøper ordentlig vare. Senka Preluden min med eibach og målte etter en lite prøvetur. Senka +/- 2mm i forhold til oppgitt senk kunne ikke se antydnig til at de seg 4mnd etterpå.Vurderer Eibachs Pro Kit til E39'n, 30/20 med evt 10 mm skål foran. Tror jeg kan funke bra... Heter de Eibach de jeg har da? Står nemlig HR eller noe sånt på de. De kosta jo trossalt 2000kr, så bør jo være ganske bra. Er ikke av de billigste fjærene du får tak i så... Kan jo få Apex fjærer til 1400kr som senker 40/40.
Maestro Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 HR og Eibach er ikke det samme nei. Eibach anses for å være bedre saker og koster vel en tusenlapp mer. Koni lager også kvalitetsfjærer. Men for all del, folk har senket bilene sine her på forumet med hr, fk og apex for den del med gode resultater... Burde ikke denne tråden vært flytta til teknisk?
Andreas1 Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Vurderer Eibachs Pro Kit til E39'n, 30/20 med evt 10 mm skål foran. Tror jeg kan funke bra... Det 30/25 settet har jeg liggende i kjelleren akkurat nå, - og det venter bare på våren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå