Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det ville jeg ikke anbefale, tror det vil bli veldig raklete..

Leste om noen på bilforumet.net som ikke hadde de gummi greiene der. Han hadde ikke merket det før han skulle bytte til senkefjærer. Visste det ikke før da... Noen her som har prøvd å fjernet disse?

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tenk deg stål mot stål som ikke er helt stabilt, uff det ville ikke jeg hatt fremme i bilen.. Knirk-skrik-knirk...

Ja, du har rett der... Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Mulig bilen blir bedre når jeg får på sommerfelgene og fjærene får stått på en stund.

Skrevet

Skulle sett forskjell med en gang, bare kjørt litt rem og tilbake, bremsa litt og satt påp brekket. Tar ikke 2 uker før du ser forskjell. Må være feil fjærer. Bestilt feil eller pakket feil.

Skrevet
Skulle sett forskjell med en gang, bare kjørt litt rem og tilbake, bremsa litt og satt påp brekket. Tar ikke 2 uker før du ser forskjell. Må være feil fjærer. Bestilt feil eller pakket feil.

Kan være en mulighet for det ja.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvordan går det med fjærene dine? Har du fått sjekket om de er feil?

Litt feil bilmerke, men "samme" problem;

Jeg hentet for litt siden en bil jeg fikk byttet fjærer på, og den er også blitt høyere. Det satt originale Sportline-fjærer fra 1992 på bilen og da jeg fikk byttet dem nå (til nye originale sportline) ble bilen først par/tre centimeter høyere og er nå sunket slik at den er halvannen/to centimeter høyere, og der virker det som om den har tenkt å stå.

Her er nok årsaken til høyden at originalfjæra var fra 92', men de nye sank altså alikevel halvannen centimeter på to/tre uker.

Jeg får bare vente 14 år til før den får like fin høyde igjen :(

Holder du oss oppdatert angående fjærene dine (feil/riktig/bytte/årsak etc)?

.

Skrevet
Hvordan går det med fjærene dine? Har du fått sjekket om de er feil?

Litt feil bilmerke, men "samme" problem;

Jeg hentet for litt siden en bil jeg fikk byttet fjærer på, og den er også blitt høyere. Det satt originale Sportline-fjærer fra 1992 på bilen og da jeg fikk byttet dem nå (til nye originale sportline) ble bilen først par/tre centimeter høyere og er nå sunket slik at den er halvannen/to centimeter høyere, og der virker det som om den har tenkt å stå.

Her er nok årsaken til høyden at originalfjæra var fra 92', men de nye sank altså alikevel halvannen centimeter på to/tre uker.

Jeg får bare vente 14 år til før den får like fin høyde igjen :(

Holder du oss oppdatert angående fjærene dine (feil/riktig/bytte/årsak etc)?

.

Har ikke fått ringt GS enda jeg. Men jeg skal bestille noen baklykter og sånt der nå i morgen tenkte jeg, så da ringer jeg de da og hører. Men jeg kan fint leve med den høyden jeg har nå. Blir sikkert bedre når jeg får på de andre felgene og sånt også så. Men jeg skal høre med de da. Går forresten ann å kjøpe 60/40 fjærer til bilen min, så det hadde jo vært en idè, men demperne liker kanskje ikke det så godt? Osbildeler sa at det gikk fint, men var ikke til å annbefale. Det settet kosta 2000kr.

Skrevet

Det tror jeg også. Har opplevd det samme selv.

Monterte fjærer fra AP som skulle senke 40/20. Et døgn etter montering var de målbare fakta at bilen var senka 10mm bak (noe som var nok) men foran var den kommet ned bare 3-4 mm. Dette fikk bilen til å se ut som en gammel sliten W123. Jeg ble jo selvsagt hoppende gærn og kastet meg i bilen og kjørte til leverandøren for å få en forklaring. Det viste seg da at framfjørene var pakket feil fra produsenten i Tyskland. Jeg hadde fått fjærer til 330d og 330i.

Jeg hadde tatt bilder av fjærene sammen med orginalfjærene underveis, og hadde også før/etter bilder, så dokumentasjonen var i orden.

Fikk rette fjærer, og bilen kom ned 38 mm med en gang.

Dette viser jo at feilpakking er en mulighet. Når jeg ser bilen din minner det meg veldig om denne episoden.

Før: dscf1195hsffrme9.th.jpg

dscf1196hsbfrwe4.th.jpg

Etter:dscf1199hsfetterba2.th.jpg

dscf1200hsbetternh6.th.jpg

Slik ble det etter at jeg fikk riktige fjærer:bil021ju7.th.jpg

bil024jp6.th.jpg

bil032yu6.th.jpg

bil035zw8.th.jpg

Skrevet

dscf1195hsffrme9.jpg

dscf1196hsbfrwe4.jpg

dscf1199hsfetterba2.jpg

dscf1200hsbetternh6.jpg

bil021ju7.jpg

bil024jp6.jpg

bil032yu6.jpg

bil035zw8.jpg

Sånn! Når du har lasta opp bildet så trykker du på det slik at det blir stort, deretter høyreklikker du og går inn på properties/egenskaper og kopierer adressa som da kommer opp :wink:

Skrevet

Merkelige greier dette med senkesett. Min far hadde samme problem med Apex fjører/dempere på sin E-34. Bilen ble faktisk høyere enn original. Selv har jeg opplevd mye forskjellig senking på min E-36, alt etter hvilket merke senkesettet er. En ting er i alle fall sikkert- 60-40 senk i Apex gjør bilen mye høyere enn 60-40 H&R.

Skrevet

Har nå pratet med GS. Jeg skulle bare ta av framfjørene og sende de igjen, så skulle de sende meg nye. Jeg sa at jeg ikke ville ta av bak, fordi det var så mye jobb, og det skjønte han og sa det var greit å bare sende framfjørene. Veldig bra service på GS når du først ringer de :) Får håpe det blir bedre når jeg får de nye da. Update kommer om ca. 2 uker (da har jeg vel kanskje fått på de nye, hehe)

• 2 weeks later...
Skrevet

I dag henta jeg fjærene og satt de på. Først ble jeg litt sur etter jeg hadde satt de på, fordi det var ikke noe særlig forskjell. Men så kjørte jeg noen turer på en veldig humpete vei, og da jeg sjekket etterpå, så ble den senket mer enn det den var før. Og dette er samme dagen! Så den blir vel forhåpentligvis senket enda litt mer etter et par uker (dette skjedde jo med de andre). Men jeg kan fint leve med sånn det er nå. Kunne godt ha vært enda 2cm lavere, men jeg tror det blir bedre etter jeg får kjørt litt med den og får på sommerfelgene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...