323i Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 Når eg skifter gir så hører eg noen ganger en svak men tydlig "dunkelyd" fra girkassen, dette er bare når eg skifter mellom lave gir i lav fart.. Ellers ingen problemer med giringen. Hva kan ver årsaken? Hvor ofte bør gir oljen skiftes 323i 1995 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
323i Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ingen som vet dette?? kommer dunke lyd når eg legger fra første til andre gir og til tredje gir.. Regner med noe er slitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 sikker på det er fra selve girkassen? ikke feks lageret på mellomakslingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Har du skifta clutch noen gang? Kan være noe splines i girkassen.. Er litt usikker på hva "splines" er egentli, men man hører nu mye rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hvor langt har bilen kjørt ? ... på et eller annet tidspunkt må hardyskiven skiftes på en BMW og symptomene på at det er på tide å skifte den er typisk en "dunkelyd" når du skifter gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
323i Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Bilen har kjørt 170 000, har akkurat kjøpt den så vet ikke om noe er skiftet eller ikke. Er hardyskiven vanskelig og skifte? hva koster det og få den skiftet på verksted?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Bilen har kjørt 170 000, har akkurat kjøpt den så vet ikke om noe er skiftet eller ikke. Er hardyskiven vanskelig og skifte? hva koster det og få den skiftet på verksted?? Jeg vet dessverre ikke hva det koster å få skiftet hardyskiven i Norge, men når du skriver at bilen har kjørt 170000 Km kan iallefall mye tyde på at hardyskiven er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hardyskiven skifter man lett selv. Du trenger bare å skru av eksosanlegget(katalysator) og mellomakslingen, da er det bare å bytte hardyskiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå