CrZyWiz Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Forleden la jeg merke til en litt ekkel lukt som kunne minne litt om aceton, helt tilfeldig kjente jeg at det var varmt i baksetet, å jeg tok ut baksetet, og joda, batteriet "kokte" samtidig som status indikatoren visste at batteriet var klar til utbytting. Jeg antar det kortsluttet en celle eller noe pga jeg bare fikk 9volt på det nå, Jeg stakk innom nærmeste stasjon for å kjøpe nytt, å "reiv" i i ett nytt Sønnak Exide Millenium 3 batteri, Bilen starter og går, lukta er naturligvis borte. Men jeg legger merke til at bilen lader ikke på mer en 11-11.5volt nå? Kan det å ha kjørt noen få mil med det ødelagte batteriet ha tatt knekken på noe? hjelp!
Bjørn 320 Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Skal vel noko til at dynamoen er kaputt, då ville det nok ikkje lada i det heile tatt. Men f.eks laderegulatoren kan vel ha takka for seg...
CrZyWiz Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 Ja det var min første tanke, skal dra å handke ny imorgen og prøve. Er det mye jobb å bytte?
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Stor sjanse for at det er to stjerneskruer å skru ut og inn igjen, så om det er mye jobb skal du få vurdere selv.. Med regulator med nye børster på så blir det sikkert bra igjen..
CrZyWiz Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 Høres bra ut, min far mente det samme. hehe, Nei dette tror jeg ikke jeg klarer selv, må nok ha fagfolk til dette. Men fra spøk til rolf, så hadde de ikke inne ny regulator på mekonomen, så får den imorgen. Så lenge får jeg lade batteriet mens bilen står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå