Anderslien Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg skal bytte til senkefjærer nå, men har problemer bak. Har tatt ut hattehylle og alt og løsnet demperen og alt oppi der, og jeg har løsnet demperen i den ene skruen den sitter i nede. Men den vil fortsatt ikke ut. Har prøvd å banket og sånt, men den vil bare ikke. Har dere noen tips?
Anderslien Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 Den sitter nok bare litt i spenn... Har du noen tips til hva jeg må gjøre? Har prøvd å brytet på det også, men får det bare ikke opp. Satt på fjærklemmer og alt, men hjelper ikke det heller.
MERN Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg slo helt til de spratt ut, spray i litt 5-56 eller noe rustløser kanskje, men sørg for å ikke ødelegg de om du ikke har andre liggende. Mine ble ødelagt/bortimot flatbanka, og de andre mine passet ikke, så min bil står med rævva i været enda og venter på sending fra Koed
Anderslien Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg slo helt til de spratt ut, spray i litt 5-56 eller noe rustløser kanskje, men sørg for å ikke ødelegg de om du ikke har andre liggende. Mine ble ødelagt/bortimot flatbanka, og de andre mine passet ikke, så min bil står med rævva i været enda og venter på sending fra Koed Jeg skal skaffe en gummi hammer i morgen og panke litt jeg
Sir Hofstad Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Hvis du ikke får ut fjærbeinet ved å løsne skruene til tårnlager og den ene skruen nederst ville jeg bare rykket i fjærbeinet sideveis, da den bare sitter "presset" oppi festet. Bruker å komme med håndmakt... Litt kontant da
C0bra Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Har du tilgang på skjærebrenner? Ellers går det til nøds med propanbrenner men tar mye lengre tid. Det eneste som nytter her er VARME! Varm opp skikkelig godt i metallet der den bolten som holder nedre del av demperen sitter. Men pass på å ikke svi gummien hvis du ikke har nye dempere. Stod med storslegge på mine gamle, de ble bare flate. Men når jeg varmet med skjærebrenner så kom de med vanlig hammer;)
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Hvis du bare har jekka bilen opp på ene siden, og greiene sitter litt i spenn fortsatt, så kan det være lurt å få jekka den opp på begge sider. Stabstaget overfører press fra den siden som evt. står i bakken. Det satt godt på 535en også, men kom etterhvert. Hadde banka en god del, før jeg jekka den opp jevnt og begynte å banke igjen, da tok det ikke mange sekundene før den løsna.
iittala Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Hvor er det den sitter? Har vært med på at de sitter så godt nede at foringen i demperen har tatt kvelden ved demontering. Da var det bare å varme og vri med den største rørtanga jeg kunne finne. Men demperen skulle også byttes så enda mer tålmodighet og rustløser fra Omega eller liknende(ikke CRC 5-56) kunne sikkert løsnet den hvis det var krise. Det spiller liten rolle om bilen bare er jekket opp på en side.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Har lest spørsmålet en gang til og lurer på om du har fått den AV rørstussen som demperen sitter på nede? Forrige svar fra meg betinget at den var av der Er den ikke løsnet der og det er det du lurer på kom det mange gode tips her... bruker å banke dem løs, kommer de ikke med engang.... har jeg en spesiell kuleleddavdrager jeg bruker på sånt.. Det er ei klo jeg setter rundt på innsiden og skrur mot rørstussen. Men skulle vel gå med gaffel eller lignende. Og et stalltips er smøring,smøring,smøring og bank med en hammer på siden for å sjokke rusten.
Anderslien Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2006 Har i dag prøvd å banket og banket med plastikk hammer. Men den vil bare ikke. Har heller ikke klart å fått den ut av hullene oppe i toppen. Får den ikke langt nok ned til å dra den ut derfra. Så kan det ha noe å si om at jeg ikke får den løs nede der? Bruker forresten løftebukk, så er ikke noen fare at kun en side er over bakken
Anderslien Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2006 Nå har jeg endelig klart å fått ut demperen oppe i toppen der. Så nå er den ganske så løs. Har også klart å banke den ut 1/4 nede der, men den vil ikke lenger enn det. Har prøvd å brukt rørtang og sånt så jeg får rikket det skikkelig nede der, men går ikke lenger. Tips?
sapphire Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 bytta de på min for ikke så lenge siden, jeg kjøpte meg spett å slo til de kom... var et tips fra tronrud bil, å det funket bra, men regn med å ødelegge de som er der skikkelig...men jeg må si at å varme det skikkelig opp kansje funker bedre å ikke minst kjappere.
Anderslien Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2006 bytta de på min for ikke så lenge siden, jeg kjøpte meg spett å slo til de kom... var et tips fra tronrud bil, å det funket bra, men regn med å ødelegge de som er der skikkelig...men jeg må si at å varme det skikkelig opp kansje funker bedre å ikke minst kjappere. Kan ikke varme de opp, fordi da blir de ødelagt. Metallet endrer seg. Men har uansett fått det til nå. Måtte ta av gummien på toppen der og brette demperen litt ut, også banke som faen til den kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå