gkjernaas Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Noen her som har erfaringer med short shift? Har vurdert dette på min bil, da jeg ikke er fornøyd med mine girskift. Ja, dette har nok mye med meg å gjøre og, men synes det generelt er altfor lang vandring mellom girskiftene på BMW. Peil på om det er mye slit å bytte på e46? Hvilke merker er bra, dårlig osv.? Hvor er det best å kjøpe?
Dirty Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 jeg vet at på e36 er dette en lett opperasjon, mulig det er veldig likt på e46
D.Toft Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 er vel likt som E30.. klikk her: http://www.bmwe30.dk/ før musen opp på "DIY", så "E30", så "motor", så "M20", så klikk på "shortshift"
Lien Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg hadde dette på min E36. og jeg ble meget fornøyd!
Evopower Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg hadde det på min e28, kjøpte fra kimmit sport. det var montert på en halvtime når bilen sto på grav. Men jeg synes girskifte ble i korteste laget. En mellomting hadde vært fint..
Kjell Z3 Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg har short shift fra AC Schnitzer i Z3'en, fantastisk bra.
B M W Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg har en 318 CI og kjøpte short shift spak hos BMW, delenr. 25 11 7 527 260. Søker du på dette nr på realoem.com så finner du ut hvilken bil den originalt er ment for. Dro av gearkula, fjernet gummier, låseplate og nylon skiver. Inn med den nye, trenger ikke å bøye staget, vil ikke ta borti Hardyskiva. Jeg klarte ikke å få de to gule skivene på igjen, men funker ok. Fantastisk mye bedre å geare etterpå. Korte og presise bevegelser. Kanskje litt tyngre, men pytt, man har da muskler. Dette skulle jeg ha gjort for leenge siden..
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Skal du ha short shift sjekk ut uuc motorwerks sin evo 3 og dssr, det koster litt men dette er det beste du kan få tak i og er skikkelig overkill! Laget på en måte som er overlegen anfre merker slik jeg ser det. Orginal BMW er det simpleste og det mest raklete du kan bruke, men så klart det billigste. Jeg er veldig fornøyd med min fra uuc.
oddis Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg har shortshift fra Z3 (den vanlige som koed.dk selger) og er kjempefornøyd med resultatet kontra orginalt. Får ikke lenger assosiasjoner med "graut" da jeg girer. Meget tight og fin! Du kan også sette på en alu kloss under som gjør at den reduserer vandringen ytterligere! Håvard, kan du fortelle litt om passform og hvor tight den er? Regner med det er denne du mener?
gkjernaas Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 Har dere satt i den sjøl? Er ikke no sånn master på skruing, men er jo ikke helt sopp heller liksom... Er dette piece of cake, eller burde jeg sette det bort?
gkjernaas Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 og hva er forskjellen på race-shifter og short shift?
Kimmit Racing Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 våres shortshifter minsker gangen 50%
ChrZZ Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg leser her at det er mange som ikke har kjørt mange andre biler med stor girvandring hehe. F.eks... noen som har prøvd en Nissan Primera (97mod f.eks)? DER snakker man røre i fårikål-gryte ja.. jesus.. samt at girstangen er en kvart mil lengre enn den i f.eks E36..
oddis Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg leser her at det er mange som ikke har kjørt mange andre biler med stor girvandring hehe.F.eks... noen som har prøvd en Nissan Primera (97mod f.eks)? DER snakker man røre i fårikål-gryte ja.. jesus.. samt at girstangen er en kvart mil lengre enn den i f.eks E36.. Har kjørt 87 mod Toyota Hiace jeg ... 12-15 cm fra 1 til 2 gir..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå