Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaringer med short shift?

Har vurdert dette på min bil, da jeg ikke er fornøyd med mine girskift.

Ja, dette har nok mye med meg å gjøre og, men synes det generelt er altfor lang vandring mellom girskiftene på BMW.

Peil på om det er mye slit å bytte på e46?

Hvilke merker er bra, dårlig osv.?

Hvor er det best å kjøpe?

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg hadde det på min e28, kjøpte fra kimmit sport. det var montert på en halvtime når bilen sto på grav. Men jeg synes girskifte ble i korteste laget. En mellomting hadde vært fint..

Skrevet

Jeg har en 318 CI og kjøpte short shift spak hos BMW, delenr. 25 11 7 527 260. Søker du på dette nr på realoem.com så finner du ut hvilken bil den originalt er ment for.

Dro av gearkula, fjernet gummier, låseplate og nylon skiver. Inn med den nye, trenger ikke å bøye staget, vil ikke ta borti Hardyskiva. Jeg klarte ikke å få de to gule skivene på igjen, men funker ok.

Fantastisk mye bedre å geare etterpå. Korte og presise bevegelser. Kanskje litt tyngre, men pytt, man har da muskler.

Dette skulle jeg ha gjort for leenge siden..

Skrevet

Skal du ha short shift sjekk ut uuc motorwerks sin evo 3 og dssr, det koster litt men dette er det beste du kan få tak i og er skikkelig overkill!

Laget på en måte som er overlegen anfre merker slik jeg ser det.

Orginal BMW er det simpleste og det mest raklete du kan bruke, men så klart det billigste.

Jeg er veldig fornøyd med min fra uuc.

Skrevet

Jeg har shortshift fra Z3 (den vanlige som koed.dk selger) og er kjempefornøyd med resultatet kontra orginalt. Får ikke lenger assosiasjoner med "graut" da jeg girer. Meget tight og fin! :) Du kan også sette på en alu kloss under som gjør at den reduserer vandringen ytterligere!

Håvard, kan du fortelle litt om passform og hvor tight den er?

Regner med det er denne du mener?

evo3_bw.jpg

Skrevet

Jeg leser her at det er mange som ikke har kjørt mange andre biler med stor girvandring ;) hehe.

F.eks... noen som har prøvd en Nissan Primera (97mod f.eks)? DER snakker man røre i fårikål-gryte ja.. jesus.. samt at girstangen er en kvart mil lengre enn den i f.eks E36..

Skrevet
Jeg leser her at det er mange som ikke har kjørt mange andre biler med stor girvandring ;) hehe.

F.eks... noen som har prøvd en Nissan Primera (97mod f.eks)? DER snakker man røre i fårikål-gryte ja.. jesus.. samt at girstangen er en kvart mil lengre enn den i f.eks E36..

Har kjørt 87 mod Toyota Hiace jeg ... 12-15 cm fra 1 til 2 gir.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...