mk325i Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Passer kimmit sin short shift på e30? noen som har erfaringer med den? Eller er det fra koed vært de ekstra penga det koster??
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 hehe... de mener vel at den kan ta borti mellomakselen ved giring... en kamerat av meg satte på shortshift som han fikset litt på selv på M3`en sin... når du slo litt på girspaken hørte man et skikkelig klunk.. var da shortshiften som traff mellomakselen... Ja,altså hardyskiva.
Riefarn Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 er virkelig den UUC shiften verdt over 2000kroner? Så stor forskjell?
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Klart den er dyr,men jeg angrer ikke hvertfall.
///MPower Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 jaja no har eg og bestilt shortshift. valget falt på kimmit sport sin.. håper det blir kort giring på meg og no da... er det lurt og bytte nylonforingen som kulen på girstangen sitter i? evnt noen andre giroverføringer som er verdt og bytte i samme slengen?
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Nylonforinga må du garantert bytte... Den slites veldig fort. Kimmit sender ikke med en ny en da i noe annet en nylon?
bmwe36i Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Du kommer nok til å bli kjempefornøyd Jeg satt bare å gliste fra øre til øre da jeg skulle ut å prøvekjøre, så tight og så raske girskift! Eneste som var forskjell var at shortshiften får en litt framoverbøyd vinkel som gjør at hele girregisteret flyttes litt "fram". Første gir er nesten nedover og fri er litt tilbake. De fleste som har kjent på den tror at den ligger i 2 gir da den står i fri! Hehe. litt skeptisk til dette. Hvor blir girkulen når man setter den i fri vs. i fri før du setter i shortshift?
Muren Motorsport Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 ka i faen? er dere klar over att "shortshift" består i av en litt lenger del under kula i feste på stanga? kappa girstanga mi å sveisa inn en akslingbit på 3cm. vips! shortshift god som gull! betale 2000 flex for noe slikt er jo ran på høylys dag!! send meg girstanger i hopetal! så skal jeg lage shortshift for en hundrelapp per stykk!
oddis Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Du kommer nok til å bli kjempefornøyd Jeg satt bare å gliste fra øre til øre da jeg skulle ut å prøvekjøre, så tight og så raske girskift! Eneste som var forskjell var at shortshiften får en litt framoverbøyd vinkel som gjør at hele girregisteret flyttes litt "fram". Første gir er nesten nedover og fri er litt tilbake. De fleste som har kjent på den tror at den ligger i 2 gir da den står i fri! Hehe. litt skeptisk til dette. Hvor blir girkulen når man setter den i fri vs. i fri før du setter i shortshift? Nja, et par cm lenger fram, usikker på eksakt mål. Går helt fint inni hylsteret sitt, og null problem med at det tar borti noe 1 til 2 gir er meget kort og tight. Spaken går også ikke så lang til høyre og venstre, rett å slett blitt strammere og stivere. Eneste som var litt uvant var å slenge den i 5 gir, måtte være litt bestemt i forhold til orginalt. En vanesak.
///MPower Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 monterte shortshift fra kimmit sport på fredag og det ble sinnsyk forskjell fra orginalt.. halverte jo vandringen minst.. og girskifte ble fastere.. kjempefornøyd med resultatet..
Nino Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 ka i faen? er dere klar over att "shortshift" består i av en litt lenger del under kula i feste på stanga? kappa girstanga mi å sveisa inn en akslingbit på 3cm. vips! shortshift god som gull! betale 2000 flex for noe slikt er jo ran på høylys dag!!send meg girstanger i hopetal! så skal jeg lage shortshift for en hundrelapp per stykk! hehe.. en "kompis" gjorde dette på sin Honda Legend 2.5l v6'r. og det er som du sier. med mindre man er en merkeavhengig bileier. kan man gjøre dette selv. Giringa i Honda'n hans var tightere enn noen annen gearoverføring jeg har kjent på. inkl Oddis sin ja.. no hard feelings oddis
sfh Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 første gang jeg gjorde dette er vel ca.10år siden på en e21 320 men det ble litt for voldsomt..subba i akslingen og litt sånn "er den i fri eller første eller femte...??" hehe... og har nettop kutta kula av en ekstra spak jeg hadde liggende å tig`et på en 12mm aksling/bolt, som venter på å bli kuttet i rett lengde før foringa/hylsa blir sveiset på igjen. tar jo ca10-15min å kappe å sveise den orginale..30min om man bytter ut foringa med ny..messing eller teflon.. så da får man det så shortshifta som man vil
Daniel l Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 min shortshift fra K sport er rett og slett forferdelig! det føles som en grøt! 1 og 2 tar den borti mellomakslingen/hardyen, men også i 4 siden den er så slarkete! selve stangen kan beves høyre og venstre.. men når jeg løfter den 1-2cm opp og girer subber den ikke ani noe. er dette bare en justeringsak? e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå